گزارش تسنیم از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجا
ائمه جماعات شهرستان‌های استان زنجان تاکید کردند: هوشیاری در برابر خط تحریف اندیشه‌های امام خمینی(ره) وظیفه فوری و مهم مردم ولایتمدار، علما و دلسوزان نظام است که از ابتدای انقلاب تاکنون در حمایت و پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه سنگ تمام گذاشته‌اند.
کد خبر: ۲۳۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 28 May 2016
حجت‌الاسلام سیدعلی طالبی با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور آیت‌الله جنتی در رأس مجلس خبرگان سبب یأس و ناامیدی دشمنان شد و این اقدام انقلابی نمایندگان مجلس خبرگان با عصبانیت همراه با نارضایتی شدید از سوی قدرت‌های استکباری و برخی از جریانات داخلی روبرو شد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله جنتی یک استوانه محکم برای انقلاب اسلامی بوده و یک چهره مقاوم بدون یک ذره تزلزل در مسیر انقلاب است که در برابر همه فتنه‌ها، توطئه‌ها و آفت‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند محکم در خط ولایت ایستاده است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه آیت‌الله جنتی مصداق انقلابی فکرکردن و انقلابی عمل‌کردن مجلس خبرگان رهبری است، عنوان کرد: در واقع رای به ریاست آیت‌الله جنتی لبیک به مقام معظم رهبری بود و سبب شکست پروژه انگلیسی آمریکائی «نه جنتی» شد.

وی انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری را یک تو دهنی محکم به بدخواهان نظام دانست و خاطرنشان کرد: از این اقدام انقلابی نمایندگان محترم قدردانی می‌کنیم.

طالبی با بیان اینکه در آستانه شکل‏‌گیری مجلس دهم و شروع به ‏کار نمایندگان منتخب مردم در سنگر خانه ملت هستیم، گفت: ویژگی این دوره از مجلس این است که قریب به 75 درصد نمایندگان این دوره برای نخستین ‏بار فضای قوه مقننه و کرسی‏‌های مجلس شورای اسلامی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: آنچه که مهم و شایسته است این است که نمایندگان منتخب مردم همواره باید خود را وام‏دار مردمانی بدانند که با دلی پر از امید، برگ رأی خویش را به صندوق‏‌های رأی سپرده‌‏اند، مردمی که حل معضلات کشور و باز شدن گره‌‏های کور زندگی روزمره را به دستان و اراده نماینده منتخب می‌دانند.

امام جمعه قیدار عنوان کرد: آنچه به ‏منزله آفت جدی بر سر راه نمایندگان ملت است و برای آحاد مردم نیز تولید نگرانی و ناامیدی می‏‌کند و نمایندگان مجلس باید کاملا مواظب باشند که گرفتار آن آسیب نشوند، این است که نمایندگان منتخب پس از ورود به خانه ملت از مردم، نیازها و ضرورت‌های آنان در سطح ملی، مصالح و منافع نظام و انقلاب غافل نشوند.

وی ابراز کرد: سعادت و موفقیت یک نماینده مجلس به این است که خود را شجاعانه از بند سیاست‏زدگی و وام‏داری جریان‌های سیاسی و یا کانون‌های قدرت و ثروت رهایی بخشد و چنانکه در سوگند اولیه در محضر قرآن و عترت و شهدا بر زبان جاری می‏‌نماید، ثبات قدم داشته باشد و در بازار آشفته سیاست‌‏بازان تشنه قدرت، شرافت نمایندگی را به ثمن بخس نفروشد و تنها خود را وام‏دار و بدهکار همه مردم بداند اعم از کسانی که به وی رأی داده باشند و یا رأی نداده باشند بداند.

طالبی ضمن گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) در 14 خرداد تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تمام راه‌های براندازی انقلاب اسلامی امتحان کردند اما اعتقاد عمیق و اعتماد مردم به راه و حرکت امام خمینی (ره) منجر به شکست آنها شد در نتیجه این شکست خوردگان به تحریف و واژگون جلوه دادن آرمانهای امام (ره) روی آوردند.

وی خاطرنشان کرد: هوشیاری در برابر خط تحریف اندیشه‌های امام خمینی(ره) وظیفه فوری و مهم مردم ولایتمدار، علما و دلسوزان نظام  است که از ابتدای انقلاب تاکنون در حمایت و پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه سنگ تمام گذاشته‌اند.

عدم اطاعت از دشمنان به منزله عمل به منویات رهبری است

امام جمعه طارم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رابطه با جهاد کبیر گفت: عدم اطاعت از دشمن همان جهاد کبیر یا جهاد فکری، فرهنگی و تبلیغ است که در جوامع امروزی نمود بیشتری پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام محمد صادقی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه طارم ضمن گرامیداشت هفته بدون دخانیات اظهار داشت: متاسفانه مصرف دخانیات سنتی و صنعتی در جامعه امروزی رشد بیشتری یافته و به مردم و جامعه ضرر رسانده و سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به افزایش سن مصرف دخانیات در کشور تصریح کرد: زیان وارده ناشی از مصرف دخانیات و مواد مخدر به بدن انسان غیرقابل جبران است به طوری که هر وعده استفاده از قلیان به اندازه 40 تا 100 نخ سیگار ضرر دارد.

امام جمعه طارم با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اقدامی بسیار شایسته بود که واکنش دشمنان اسلام را به دنبال داشت.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رابطه با جهاد کبیر خاطرنشان کرد: عدم اطاعت از دشمن همان جهاد کبیر یا جهاد فکری، فرهنگی و تبلیغ است که در جوامع امروزی نمود بیشتری پیدا کرده است.

صادقی‌پور با اشاره به فرا رسیدن دهه تکریم مساجد افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رو آوردن مردم به مساجد به منظور فرا گیری مسائل دینی و مسائل سیاسی روز است.

وی به مناسبت 13 خرداد سخنرانی حضرت امام خمینی در مدرسه فیضیه قم اشاره کرد و گفت: این سخنرانی سبب بوجود آمدن واقعه 15 خرداد شد که در این واقعه حدود 15 هزار نفر شهید شدند.

خدمت‌رسانی به مردم مسئولیت اصل مهم نمایندگان در مجلس دهم باشد

امام جمعه خرمدره گفت: نمایندگان مجلس با حضور پیوسته خود در جایگاه خدمت در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند و وام‌دار احزاب و اشخاص نباشند، کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را برنامه دائمی خویش در دوران این مسئولیت بدانند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره ضمن تاکید بر لزوم توجه به اصل نکوداشت مساجد اظهار داشت: به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم و مساجد باید آماده و مهیای این ماه پر برکت باشند که ضروری است در این ماه جوانان را جذب مساجد کنیم و ریش سفیدان در این امر نقش بسزائی دارند.

وی با بیان اینکه مساجد صرفا محل عبادت نیستند، تصریح کرد: مساجد هم پایگاه عبادی و هم سیاسی است که باید مسئولان و متولیان امر به این موضوع که در مساجد مطالبه گری هم باید انجام شود و به مشکلات مردم رسیدگی شود هم نگاه جدی داشته باشند.

امام جمعه خرمدره با اشاره به آغاز به کار دهمین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مبادا اختلافات حزبی و جناحی مانع از دور شدن وظیفه ذاتی مجلس شود و همه باید حول محور ولایت برای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی گفت: نمایندگان مجلس با حضور پیوسته خود در جایگاه خدمت در خدمت رسانی به مردم تلاش کنند و وام دار احزاب و اشخاص نباشند، کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را برنامه دائمی خویش در دوران این مسئولیت بدانند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند.

حسینی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در بین جهادها جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن را «جهاد کبیر» نام نهاده و لازمه آن ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیّت از دشمنان است.

وی با بیان اینکه باقی ماندن بر عمل همراه با اخلاص از آغاز نمودن آن سخت تراست، تصریح کرد: سعی کنید هرکاری که انجام می دهید خالصانه و برای رضای خدا باشد زیرا جز عمل خالص در پیشگاه خداوندی پذیرفته نمی‌شود.

امام جمعه خرمدره خاطرنشان کرد: اگر عمل انسان برای خدا باشد از وی پذیرفته می‌شود و اگر برای خودنمائی و ریا باشد به هیچ وجه خداوند آن را قبول نمی کند و کسی که عمل نیکی را بخاطر تعریف و توصیف دیگران انجام دهد بی شک آن عمل و عبادتش بیهوده خواهد بود.

فساد و فحشا فضاهای مجازی را فرا گرفته است

امام جمعه ابهر گفت: فساد و فحشا فضاهای مجازی را فرا گرفته است؛ مسئله‌ای که به جرئت می‌توان از آن به فاجعه قرن بیست و یکم نام برد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر امروزه جامعه را دشمن با انواع دجالواره‌ها گرفته است، اظهار داشت: مردان و زنانی که شبانه روز در این فضاها قرار گرفته‌اند و تنها با زدن یک کد، تمام آرمانها و اعتقادات اصل خود را فراموش کرده و حرف‌هایی را به زبان می‌آورند و خواسته‌های را مطرح می‌کنند که هرگز در شأن و منزلت یک انسان نیست.

وی با بیان اینکه اگر این روزها حضرت‌آقا می‌فرمایند خرمشهرهایی پیش روی ملت ایران است که باید آزاد شود یکی از مصادیق همین است، تصریح کرد: امروز دلهای خرم و خرمشهر را دشمن با این فضا غصب کرد و این دلهای خرم و خرمشهر را تبدیل به ویرانه می‌کند.

امام جمعه ابهر افزود: امروز وظیفه بسیج و سپاه نیروی امنیتی و اطلاعاتی و قضایی و عموم مردم این است که در مقابل این دجالها بایستند و این خرمشهرها را که تبدیل به ویرانه کرده‌اند آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در هفته گذشته افتتاح مجلس خبرگان دوره پنجم را داشتیم که سخنان گهربار رهبری به عنوان نقشه راه است، بیان کرد: فردا نیز آغاز به کار مجلس شورای اسلامی جدید هستیم.

‌رحیمی خاطر نشان کرد: انتظار از این مجلس این است که دردهای مردم را شناسایی کنند و سریعا با وضع قانون درست در فکر درمان باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم یک مجلس انقلابی داشته و در فکر دلهای غصب شده و خرمشهرهای غصب شده باشند و قوانین آزادی آن را وضع کرده و اقدام و عمل بکنند.

امام جمعه ابهر به گرامیداشت با شکوه سالگرد رحلت حضرت امام(ره) تاکید کرد و افزود: گرامیداشت یاد امام به عنوان تعظیم شعائرالهی است و حرکت به طرف حرم امام بمنزله حرکت به بیت الله است چون در آن جا عبد خدا آرامیده است.

وی به دهه نکوداشت مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: وسیعترین کارکرد مساجد در صدر اسلام کارکرد سیاسی آنها بود به طوری که مسجد رسما یک نهاد سیاسی در جامعه به شمار می‌رفت.

رحیمی افزود: شواهد تاریخ نشان می‌دهد که مساجد مرکز تبیین و بصیرت افزایی و محل حل و فصل مشکلات مردم بود به طوری که مردم مسئولان را استیضاح می‌کردند و در مسجد حضور پیدا می‌کرد و به مردم جواب می‌داد.

وی با بیان اینکه امروزه مهمترین پایگاهی که می‌تواند محل امن و محل آموزش و تربیتی واقع شود مسجد است، عنوان کرد: هر مقدار برای مسجد مردم سرمایه گذاری کنند به عنوان یک سپرده گذاری است و همه باید تلاش کنند پای جوانان را به مسجد بکشند چرا که مسجد پویا و فعال می‌تواند جامعه را بیمه کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار