باز هم نامه احمد توکلی به یکی از مقامات، با واکنش‌ از سوی منتقدان همراه شد، اما این‌بار با اندکی تفاوت نسبت به نامه‌های پیشین. این‌بار یکی از اعضای کمیته بازنگری قراردادهای نفتی نسبت به اظهارنظر شخصی توکلی و تعمیم آن به همه اعضای این کمیته واکنش نشان داده است.
کد خبر: ۲۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 25 May 2016
روزنامه «شرق» افزوده است: به گفته این عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، توکلی در تمام جلسات حضور نداشته و نمی‌تواند نظر شخصی خود را به همه اعضا نسبت دهد.

همزمان با انتشار نامه احمد توکلی، در آخرین هفته کاری مجلس نهم خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور با عنوان «نقض حاکمیت ملی و توسعه خام‌فروشی با اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی» در سایت الف، عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به جلسات مورد اشاره این نماینده مجلس، تصریح کرده است: «من هم در آن جلسات حضور داشتم و اصلا جمع‌بندی جلسات - که قاعدتاً و اخلاقاً باید توسط رئیس محترم جلسه و نه آقای توکلی که تنها یکی از ده‌ها شرکت‌کننده بودند اعلام می‌شد - با آنچه ایشان نوشته‌اند، کاملاً متفاوت و بلکه در بسیاری موارد برعکس آنها بود».

به گفته وی، «در جلسات اول و دوم، ایشان به صورت ناقص در جلسات شرکت کرده و در جلسه آخر هم با اعلام کسالت تنها چنددقیقه در ابتدای جلسه حاضر شده و بدون توجه به نقش حاضران و بحث و گفت‌وگوهای مطرح‌شده، اعلام موضع شخصی کرده و بلافاصله جلسه را ترک کردند، درحالی‌که جلسه برنامه خود را ادامه داده و به نتایج متفاوتی از آنچه ایشان اعلام کردند، رسید. ایشان حتی مباحث مستقیمی را که با وزیر محترم نفت داشته و با بعضی تغییرات به توافق رسیده بودند، در این نامه به فراموشی سپردند. موارد طرح‌شده از سوی ایشان در حقیقت همان مواضع سیاسی قبل از انتخابات ایشان است که همان زمان به همه آنها در شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) پاسخ مفصل کارشناسی داده شده بود و اینک بدون توجه به آن پاسخ‌ها دوباره و با ادبیاتی متفاوت تکرار شده آن هم به استناد مباحث جلساتی که ابدا به این نتایج نرسید».

عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ادامه داد: «در جلسه مورد اشاره، متن مصوبه دولت محترم مرور و اصلاحات پیشنهادی تعیین شد تا وزارت نفت آنها را اعمال کند. در آن جلسه تنها ایشان و فردی دیگر برخلاف روند جلسه که بررسی متن مصوبه بود، اقدام به خواندن بیانیه با محتوای مخالفت اساسی با کل موضوع کردند، باوجوداین جلسه ترجیح داد که باوجود این اقدام غیرمعمول و نادیده‌گرفتن نقش سایر شرکت‌کنندگان به کار مسئولانه و کارشناسی خود ادامه دهد».

این گزارش افزوده است که با وجود برگزاری ده‌ها ساعت جلسه کارشناسی به دعوت وزیر نفت و با حضور کارشناسان، نمایندگان کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی، استادان دانشگاه و مشاوران مستقل حقوقی برای بحث و بررسی ابعاد مختلف مدل جدید قراردادهای نفتی - که مهم‌ترین ابزار صنعت نفت ایران برای بازگشت به بازار جهانی نفت تلقی می‌شود - احمد توکلی در نامه اخیر خود طی اظهاراتی یک‌سویه مبادرت به زیر سؤال بردن قراردادهای مزبور کرده است.

این عضو کمیته که توضیحات خود را در قالب نظر برای سایت مذکور ارسال کرده بود، به دلیل منتشرنشدن آن تا تاریخ چهارم خردادماه، این مطلب را برای روشن شدن ابعاد موضوع به‌منظور انتشار در رسانه‌ها ارائه کرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار