رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پارک‌های علم و فناوری در شهرها را عاملی پیشرو درتوسعه و موفقیت شهرهای دانش و یکی از مهمترین اقدامات موثر در شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان دانست.
کد خبر: ۲۳۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 25 May 2016
بابک نگاهداری هدف اصلی پارک‌های علم و فناوری را به عنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه موسسات متکی بر فناوری دانست و عنوان کرد: اولویت اصلی پارک فناوری شهر، شکل‌دهی به سیمای مشاغل و ارتقای توان اقتصادی شهر از طریق دانش بنیان کردن مشاغل است.

وی تصریح کرد: در حقیقت این پارک‌ها ذهن خلاق و به نوعی موتور محرک توسعه شهرها محسوب می‌شوند و در رویکردهای جدید توسعه شهری به یک بخش قابل توجه از اقتصاد شهرها تبدیل شده‌اند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تأکید کرد: پارک علم و فناوری شهر نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و کسب و کارهای شهر خواهد داشت و سوق دادن تقاضای محصولات فناورانه به واحدهای فناور یکی از مأموریت‌هایی است که شهرداری تهران بر دوش این پارک نهاده است.

نگاهداری با برشمردن سایر وظیفه‌های پارک فناوری شهر تهران، اذعان داشت: بزرگترین سرمایه و دارایی هر شهر فکر و استعداد نیروی انسانی آن است ؛ در نتیجه جذب و تمرکز نخبگان یکی از گام‌های نیل به پیشرفت مداوم توسعه پایدار شهری است و پارک فناوری شهر وظیفه تحقق بخشیدن به این هدف کلان‌شهر تهران در حوزه اقتصاد را بر عهده دارد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری در سه جهت گیری اصلی شامل، باز صنعتی شدن با هدف ظهور صنایع جدید و جایگزینی آن در اشتغال صنایع ناپدید شده یا کوچک شده، خلق هم‌افزایی و درگیر کردن سازمان‌های آموزش عالی و سایر سازمان های علمی در فرآیند تحقیق و توسعه و در نهایت توسعه محلی- منطقه ای با کاتالیزوری برای متعادل سازی مجدد اقتصاد ایفای نقش می کند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، نگاهداری در پایان با توجه به موقعیت‌های خاص شهر تهران اظهار امیدواری کرد که این پارک بستری مناسب را برای بهبود و تغییر مشاغل ایجاد نماید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار