اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران با صدور اطلاعیه ای به شهروندان تهرانی نسبت به فعالیت تعدادی معدودی از موسسات که به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز از این اداره کل اقدام به تبلیغ و فعالیت با نام پانسیون های مطالعاتی کرده اند، هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 25 May 2016
در این اطلاعیه آمده است؛ بعضا مشاهده می شود موسساتی با نام پانسیون مطالعاتی اقدام به تبلیغ و جذب دانشجویان و دانش آموزان برای اقامت در یک دوره آموزشی در شهر تهران می کنند که با آغاز تعطیلات تابستانی برای دانشجویان و دانش آموزان بر شدت این نوع تبلیغ ها افزوده می شود.

در این اطلاعیه اشاره شده است: مرجع رسیدگی به مجوز آموزشی موسساتی که اقدام به تبلیغات پانسیون های مطالعاتی کرده اند بر عهده سایر نهادهای نظارتی در این حوزه است و تنها اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در خصوص استفاده غیرقانونی از عنوان پانسیون، فعالیت مراکز مربوطه را غیرقانونی می داند. 

همچنین در این اطلاعیه آمده است: کلیه فعالیت های اقامتی با عنوان پانسیون باید با اخذ مجوز فعالیت از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و رعایت کلیه استانداردها، ضوابط و دستورالعمل های قانونی که امنیت و بهداشت مهمترین موارد آن است صورت گیرد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ضمن اعلام موسسات متخلف به مراجع قانونی هیچ گونه مسئولیتی را در قبال افرادی که در این مراکز غیرقانونی اقامت بگیرند نخواهد پذیرفت. 

چندی است که پانسیون های غیرمجاز مطالعاتی با عنوان «کلاس های آمادگی برای امتحانات نهایی و سکوی پرتاب به سوی کنکور» در فضایی خارج از مدرسه و بدون تائید و مجوز آموزش و پرورش تشکیل و فعال شده اند.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با هشدار نسبت به فعالیت پانسیون های غیرمجاز مطالعاتی گفت: این پانسیون ها با ادعاهای تبلیغاتی اغواکننده برخی از دانش آموزان (عموما دانش آموزان دختر مقطع دوم و سوم متوسطه) را برای حضور در کلاس های آمادگی امتحانات نهایی فریب داده و جذب این مراکز می کنند.

ثقفی با بیان اینکه متاسفانه شاهد موارد عدیده غیراخلاقی و آسیب های اجتماعی در این پانسیون های هستیم، افزود: در برخی از این پانسیون ها به دلیل زمان خاص برگزاری کلاس ها بعد از ساعات مدرسه و خستگی دانش آموزان از مواد روان گردان استفاده شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با هشدار به خانواده ها درباره فریب نخوردن ادعاهای تبلیغاتی نسبت به این پانسیون های غیرمجاز مطالعاتی گفت: خانواده ها در صورت مشاهده و شناسایی این اماکن مراتب را در اسرع وقت به حراست آموزش و پرورش شهر تهران اطلاع دهند.

وی افزود: از اداره اماکن نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیز درخواست ورود به پدیده غیرقانونی پانسیون های مطالعاتی و برخوردهای قانونی با متخلفان را داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار