معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی:
تابناک تهران - چند وقت پیش خبری درباره راه اندازی سینماهای سیار برای اکران فیلم در مناطقی که از نظر تعداد سالن سینما محروم محسوب می شود،‌ منتشر شد. این اتفاق که خیلی ها آن را به فال نیک گرفتند در روزهای گذشته حاشیه هایی هم داشته است مثل اینکه برخی ها اعتقاد داشتند سازمان سینمایی از اکران برخی فیلم ها در این قالب دفاع می کند و برای این موضوع فیلم بادیگارد را مثال می زدند.
کد خبر: ۲۳۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 25 May 2016
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در جواب انتقادهایی که به این سازمان به دلیل حمایت از فیلم هایی مانند بادیگارد شده بود، می گوید: «اصلا این شائبه ها را تایید نمی کنم. البته ممکن است حمایت هایی از برخی فیلم ها توسط برخی نهادها وجود داشته باشد اما این حمایت قطعا از سمت سازمان سینمایی نبوده است.»

حبیب ایل بیگی در جواب اینکه فیلم بادیگار طی چه روندی و بر چه اساس در طرح اکران سیار قرار گرفته است می گوید: «اصلا این طرح هنوز از سوی سازمان سینمایی شروع نشده که فیلمی در قالب آن نمایش داده شده باشد البته برخی از توزیع کننده های فیلم ها راه های مختلفی را برای اکران فیلمشان انتخاب می کنند و یا کمک و حمایت برخی نهادها را هم جلب می کنند. فیلم بادیگارد هم در همین دسته قرار می گیرد و تا جایی که ما می دانیم نهادهایی مانند سازمان بسیج از اکران آن حمایت کرده و زمینه را برای اکرانش در نقاط مختلف کشور فراهم می کنند.»

او ادامه می دهد: «این موضوع هم نه جدید است و نه عجیب قبلا هم برخی نهادها فیلم هایی را که به لحاظ محتوایی به آنها مربوط بود حمایت می کردند و زمینه اکرانش را در سالن هایی که در اختیار داشتند و یا حین برنامه های فرهنگی شان فراهم می کردند. این موضع را در مورد بسیاری از فیلم های مطرحی که در سال های گذشته ساخته شده دیده ایم. از طرفی ما نمی توانیم تعیین کنیم که چه فیلمی چطور اکران شود و حتی اگر ببینیم نهادهایی زمینه اکران بیشتر یک فیلم را فراهم می کنند نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. به طور کلی جلوی اکران هیچ فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد نمی گیریم و دست اندر کاران آن می توانند به هر نحوی که می خواهند و در توان دارند آن را نمایش بدهند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار