دبیر شورایاری منطقه 12 تهران با بیان اینکه قهوه خانه ها معضل بزرگ منطقه است، گفت: سالانه 10 تا 15 نفر در درگیری میان قهوه خانه ها در این منطقه کشته می شوند.
کد خبر: ۲۳۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 24 May 2016
میکائیل سعید روز سه شنبه در دویست و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارشی از منطقه 12 به اعضای شورا اظهارکرد: وجود قهوه خانه ها به یک معضل این منطقه تبدیل شده و در درگیریهایی که در این اماکن اتفاق می افتد سالانه 500 نفر به زندان‌ محکوم می شوند.

وی گفت: به کلانتری منطقه 12 اعلام کرده ایم که اگر در ساعت 9 شب قهوه‌خانه‌ها بسته شوند، آمار دزدی در این منطقه کاهش خواهد یافت.

سعید در ادامه با بیان اینکه وزارت مسکن پنج هکتار زمین در این منطقه خریداری کرده که تنها یک هکتار از آن را ساخته و مابقی رها شده‌ است خاطر نشان کرد: زمین ‌های رها شده وزارت مسکن نیز خود به یک معضل دیگر تبدیل شده است.

وی کمبود فضای سبز، کمبود فضاهای آموزشی و وجود ترافیک را از دیگر مشکلات منطقه عنوان کرد.

دبیر شورایاری منطقه 12 همچنین گفت: 50 درصد از منطقه 12 بافت فرسوده است که در مقابل این حجم بافت فرسوده تنها سه سوله مدیریت بحران وجود دارد.

سعید با بیان اینکه ملک های رها شده و خانه هایی که در این منطقه به تولیدی و انباری تبدیل شده اند از دیگر مشکلات منطقه 12است افزود: به دلیل محوریت بازار و تعدد اماکن دولتی رفت و آمد مردم به این منطقه زیاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه این منطقه شاهد تردد زیاد تاکسی و اتوبوس است، پیشنهاد کرد: شهرداری نسبت به تملک ملکی در محدود چهارراه گلوبندک نسبت به ایجاد پایانه اقدام کند.
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه معضل و مشکلات منطقه 12 فرامنطقه‌ای و حاکمیتی است، گفت:‌ زیرساخت ‌های لازم برای منطقه 12 باید اجرا و شاخص‌های آماری دقیقی در این خصوص ارائه شود.

وی افزود: در سال جاری یک هزار و 960 میلیارد ریال اعتبار به این منطقه اختصاص یافته است که نباید صرف کارهای روبنایی شود.

اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز خاطر نشان کرد: شورایاری‌ ها نسبت به منطقه بیشتر از اعضای شورای شهر شناخت دارند و از مشکلات آن مطلع هستند.

وی با بیان اینکه وجود موتورسیکلت ها از جمله مشکلات این منطقه است، گفت: شرکت ساایران که متعلق به وزارت دفاع است برای تحویل پنج هزار موتورسیکلت برقی به این منطقه اعلام آمادگی کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: با استفاده از موتورسیکلت‌های برقی بخشی از مشکلات آلودگی هوا در این منطقه رفع می ‌شود.

مجتبی شاکری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز،‌ شب مردگی را از دیگر مشکلات منطقه عنوان و گفت: این منطقه مرکز اقتصادی، ‌سیاسی و تربیتی است و بدترین آسیب‌های اجتماعی نیز در آنجا وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ در اطراف این پهنه خانه‌هایی وجود دارد که در ظاهر مسکونی است اما به عنوان کارگاه مورد استفاده تجاری قرار می‌ گیرند.

وی با اشاره به کمبود فضای ورزشی در محله بهارستان گفت:‌ شاید کسی باور نکند که در مجاورت مجلس شورای اسلامی فضایی برای ورزش شهروندان وجود ندارد.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در شورای سوم تهیه سند جامع برای منطقه 12 مطرح شد افزود: تا زمانی که این سند جامع تهیه نشود مردم این منطقه با مشکلاتی از جمله آسیب‌های اجتماعی، ترافیک، امنیت اجتماعی مواجه هستند.

وی گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری باید ماموریت ویژه‌ای را در منطقه 12 داشته باشد و با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌ها سند لازم را تهیه کند.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر به مشکلات منطقه 12 اشراف دارند و از اقداماتی که صورت می گیرد نیز آگاهند، گفت: پیشنهاد می دهم معاونت شهرسازی و کمیسیون شهرسازی به شهروندان منطقه 12 الگوهای نمای ساختمان پیشنهاد دهند.

وی گفت: منطقه 12 دارای میراث فرهنگی ارزشمندی است که باید روند معماری بنای ساختمان ها بهبود یابد.

دنیامالی با بیان اینکه به طور کلی شرایط مردم در منطقه 12 خوب نیست و اکثر نوسازی ها در قالب بافت فرسوده تنها منجر به مشکل می شود، عنوان کرد: به جای آنکه برای مردم در زمینه نمای ساختمان ها قانون بگذاریم، الگوهایی به مردم پیشنهاد دهیم تا شاهد تحولاتی در زمینه ساخت نماهای این منطقه باشیم.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز گفت: منطقه 12 شناسنامه تهران است. 

وی گفت: این منطقه باید از آلودگی هایی که به منطقه تحمیل شده، مبرا شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکلات کنونی منطقه 12 بین بخشی است و نیاز به تصمیم قاطع ملی دارد، تصریح کرد: مشکلات ناشی از بافت فرسوده و نبود امنیت بر منطقه تحمیل شده است.

سروری عنوان کرد: تا زمانیکه یک تصمیم فرابخشی گرفته نشود و همه دستگاه ها سهم خود را در رفع مشکلات ایفا نکنند، منطقه 12 از مشکلات خارج نمی شود.

وی با بیان اینکه بناهای متروک محل تجمع معتادان و سارقان شده است.

منطقه 12 یکی از مناطق قدیمی شهر تهران محسوب می‌شود که در مرکز تهران واقع شده‌ است.

این منطقه با مساحتی معادل 91/16 کیلومتر مربع شامل شش ناحیه و 31 محله است.
وجود بازار تهران و بسیاری از مراکز و نهادهای دولتی، وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها از ویژگی ها این منطقه است.

این منطقه از شمال به خیابان انقلاب اسلامی از جنوب به خیابان شوش از شرق به خیابان 17 شهریور و از غرب به خیابان های حافظ و وحدت اسلامی محدود است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار