در سال تحصیلی 94-95 که رو به پایان است، واحدهای آموزشی به لحاظ اداره امور جاریی خود وضعیت مطلوبی نداشتند که باعث گلایه و ابراز نگرانی مدیران مدارس بویژه در چندماه ابتدایی این سال تحصیلی شده بود.
کد خبر: ۲۳۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 24 May 2016
اکنون در ماه پایانی سال تحصیلی معاون وزیر آموزش و پرورش همچنان از وضعیت تامین اعتبارات مربوط به سرانه مدارس ابراز نارضایتی کرده و در عین حال از تزریق بودجه قابل توجه برای تامین اعتبار مورد نیاز خبر می‌دهد.

محمد بطحائی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، درباره وضعیت توزیع سرانه مدارس در سال تحصیلی 94-95 اظهار کرد: امسال تخصیص سرانه مدارس نسبت به سال گذشته بهتر بود و توانستیم حدود 10 تا 15 درصد بیش از سال گذشته سرانه ابلاغ کنیم.

وی افزود: تا اسفندماه سال گذشته تنها 70 میلیارد از 200 میلیارد تومان اعتباری که قرار بود از محل عوارض گاز مصرفی برای سرانه مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، تخصیص یافته بود.

بطحائی با بیان اینکه در حال حاضر دولت وعده داده در روزهای جاری رقمی از محل تبصره 2 از محل عوارض گاز مصرفی برای سرانه مدارس اختصاص دهد که مبلغ قابل توجهی است گفت: اگر این امر محقق شود نسبت به سال قبل از آن پیشرفت قابل توجهی را در اختصاص سرانه شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا تخصیص این میزان از سرانه به تسویه بدهی‌های مدارس کمک خواهد کرد؟ گفت: متاسفانه سرانه تنها مختص امور جاری مدارس است و به میزانی نیست که بدهی‌های سنواتی مدارس را پوشش دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار