عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: تصمیم درباره طرح نگارخانه‌ای به وسعت شهر تصمیم نادرستی است.
کد خبر: ۲۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 24 May 2016
مجتبی شاکری در تذکرات پیش از دستور دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اجرای طرح نگارخانه‌ای به وسعت شهر گفت: این طرح فاقد توجیه فنی، اقتصادی و محتوایی است و بعضاً آثاری از مکاتب مطرود هنری را به نمایش گذاشته است.

شاکری با اشاره به اینکه به نمایندگی از شورای شهر در شورای تبلیغاتی محیطی شهرداری حضور دارد، گفت: در دوره مدیریت قبلی زمان جلسات این شورا به‌نحوی تنظیم می‌شد که به دلیل برگزاری جلسه شورا امکان حضور نداشتند،‌ البته در این دوره رویه اصلاح شد و کارهای قابل دفاع بسیاری صورت گرفت.

وی با انتقاد از طرح نگارخانه‌ای به وسعت شهر گفت: جای نگارخانه کنار بزرگراه که خودروها با سرعت عبور می‌کنند و تنها چند ثانیه فرصت روئیت آثار هنری را دارند، نیست. مکانی که دچار آلودگی صوتی و هواست، جای مناسبی برای تجمع مردم و تماشای آثار هنری نیست و اعتراض فرهیختگان به این طرح به‌جاست.

شاکری با تأکید بر اینکه راسته‌های فرهنگی و بوستان‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای توقف و تأمل در آثار هنری باشد، خاطرنشان کرد: فضای نگارخانه توأم با سکوت یا موسیقی ملایمی است و تعداد آثار به نمایش گذاشته نیز با تعداد مخاطبان هماهنگ است، بنابراین نصب یک هزار تابلو در سطح شهری به وسعت تهران موجب تأثیرگذاری بر ذائقه مردم نمی‌شود.

وی تأکید کرد: اگر مردم بدانند که برای اجرای این طرح چقدر هزینه شده و اطلاعات صحیح در این رابطه دریافت کنند، قطعاً نسبت به آن موضع خواهند داشت.

شاکری بابیان اینکه سال گذشته هم درباره این طرح مواردی را تذکر دادم، افزود: اگرچه 15 درصد فضاهای تبلیغاتی شهر در اختیار شهرداری قرار دارد، اما این به معنای مفت و رایگان بودن نیست. شهرداری باید متناسب با گفتمان‌هایی که لازم است در جامعه، حاکم و به تأثیرگذاری در رفتارهای مردم منجر شود و از این ظرفیت استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه همه ما طرفدار هنر متعهد هستیم، گفت: هنری که امام(ره) هدف آن را قیام علیه مستکبر و بی‌عدالتی می‌داند باید مبنا باشد. در شرایطی که پرچم قیام حجت بلند کردیم شعار سازمان زیباسازی الآن باید «ان الارض فراها عبادی الصالحون» باشد. ما وزیر خارجه نیستیم که دست در دست جان کری و اوباما، سیاست آنها را دنبال کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه برخی شعارهای اکران‌شده در تابلوهای شهر از جنسی است که به کسی برنخورد و نمایشگر یک اسلام سکولار است، افزود: این در حالی است که تهران تعداد زیادی شهید مدافع حرم دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از شعارهای اکران‌شده در سطح شهر نیز از جنس حجتیه است، گفت: در میان یک هزار تابلوی توزیع‌شده در سطح شهر، 10 مورد در مورد امام زمان(عج)، 12 مورد درباره خرمشهر و 13 مورد پیرامون جبهه بوده است. بنابراین اینکه علما و بزرگان اعتقاد دارند امام زمان(عج) در فضای شهر گمشده، درست است.

شاکری تأکید کرد: شخص خاصی را در این تذکر نشانه نگرفته و تصمیم درباره طرح نگارخانه‌ای به وسعت شهر تصمیم نادرستی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار