عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، شب مردگی را مشکل جدی منطقه ۱۲ عنوان کرد و گفت: اصلاحات ظاهری نمی تواند مشکلات این منطقه را حل کند.
کد خبر: ۲۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 24 May 2016
مجتبی شاکری در جریان دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منطقه ۱۲ مانند گنجی پنهان است، اظهار کرد: این منطقه هم مرکز اقتصادی، سیاسی و تربیتی است و هم شدیدترین آسیب های اجتماعی در آنجا وجود دارد. افزون بر این با وجود اینکه منطقه ۱۲ میزبان بیشترین معاملات کشور است، از محرومیت های گوناگون رنج می برد.

وی با تاکید بر اینکه چاره جویی برای مشکلات منطقه ۱۲ نیازمند پژوهشی در حوزه جامعه شناسی شهری است، گفت: تاکنون چند دولت تغییر کرده و زمان زیادی گذشته اما با وجود تکرار این مباحث اتفاقی نیفتاد است.

شاکری با بیان اینکه منطقه ۱۲ مرکز حکومت، اقتصاد و سکونت بوده است، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان این منطقه برخی از کارکردهای خود را از دست داده است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تغییرات ظاهری و اقداماتی نظیر سنگفرش کردن خیابان پامنار به معنای تغییر وضعیت نیست، افزود: این اقدام به "تدلیس ماشته" می ماند که پیرزن را بزک کرده و به او جلوه جوان می دهند.

شاکری با اشاره به اینکه حدود دو برابر بازار در اطراف این پهنه خانه هایی وجود دارد که در ظاهر مسکونی است اما به عنوان کارگاه مورد استفاده می شود، تصریح کرد: مساله شب مردگی در منطقه ۱۲ بسیار جدی است.

شاکری با اشاره به فقدان فضای ورزشی در محله بهارستان، گفت: در این محله سرای محله حقیری وجود دارد و شاید کسی باور نکند که در مجاورت هرم بزرگ ساختمان مجلس، فضایی برای ورزش شهروندان وجود ندارد. چراکه ۸۰ درصد افراد این محله صرفا در این مکان شاغل بوده و سکونت ندارند.

شاکری بر ضرورت پرهیز از اقدامات ظاهری در این منطقه تاکید کرد و گفت: اگر مشکلات راسته ۱۷ شهریور با پیاده راه سازی حل شد، مشکلات منطقه ۱۲ نیز با این قبیل تدابیر ظاهری حل می شود.

وی به مشکلات محله فردوس منطقه ۱۲ نیز اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه حدود یک میلیارد تومان در حوزه فرهنگی و اجتماعی این محله هزینه شده، اما شورایاری های این محله برای استراحت فقط یک اتاق در اختیار دارند و حدود یک ماه است که واحد حقوقی شهردار منطقه تنها اتاق دفتر آنها را نیز تخلیه کرده است.

شاکری پیشنهاد داد: یکی از خروجی های  جلسه امروز حل مشکل فضای کار شورایاران محله فروش باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار