نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در حین ارائه توضیحات رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در دفاع از تذکر خود گفت: به والله دروغ می گویید. رفتارهایتان عوام فریبانه است.
کد خبر: ۲۳۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 24 May 2016
در حین تذکرات اعضای شورا در دویست و شصت و یکمین جلسه، پس از تذکر اسماعیل دوستی به مصاحبه های دو عضو کمیسیون محیط زیست پس از بازگشت مجدد طرح صیانت از باغات تهران، افزود: ما نه دروغ می گوییم و نه باج می دهیم. 

با گفته شدن این کلمات از سوی دوستی و پادرمیانی نایب رئیس شورای شهر تهران، مهدی چمران با تاکید بر اینکه هر تصمیمی که در شورا گرفته می شود، یک تصمیم جمعی است و همگی در قبال آن مسئول هستیم، گفت: هیچ کسی نمی گوید فلانی رای مثبت داده یا منفی. این رفتارها درست نیست.

وی با بیان اینکه به شخصه نیز با برخی از طرح هایی که تصویب می شود موافق نیستم، اما وقتی تصویب می شوند به عنوان یک مدافع شورا پشت این طرح ها می ایستم و دفاع می کنم، ادامه داد: باید به رای اکثریت احترام بگذارم و دفاع کنیم. بنابراین اینکه گفته شود یکی موافق بوده و یکی مخالف صحیح نیست. درباره خانه شهریاران نیز این بحث ها مطرح بود.

رئیس شورای شهر تهران با یادآوری اینکه در زمان بررسی وضعیت خانه شهریاران جوان نیز به من می گفتند چرا با ما بد هستید، در حالی که بر اساس یک منطقی موافق این خانه نبودم، اما وقتی اکثریت به این طرح رای دادند در هیات حل اختلاف مرکزی حاضر شدم و از این طرح دفاع کردم، افزود: وظیفه خودم می دانستم تا به رای اکثیریت احترام بگذارم. پس خواهش می کنم اگر روی مساله ای اختلاف نظر دارید، اختلاف نظرها تخصصی باشد.

چمران با تاکید بر اینکه همه ما برای فضای سبز دل می سوزانیم و وقتی یک درخت آسیب ببیند انگار بدن خودمان آسیب می بیند و ناراحت می شویم، خاطر نشان کرد: از همه می خواهم این بحث ها را خاتمه دهند. این درست نیست که در رسانه ها مصاحبه کنیم و دامن بزنیم.

وی در ارتباط با به نمایش در آمدن تابلوهای نقاشی در طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر گفت: باید بگویم عرضه آثار هنری که مردم فرصت ندارند در موزه ها ببینند یا اصلا نمی شناسند در تابلوهای شهر، بسیار اقدام خوبی است.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: این بحث هم مطرح بود که شاید زمان اجرای این طرح مناسب نبود، زیرا دیدن این همه تابلوی نقاشی در شهر افزون بود بر تابلوهای نیمه شعبان و خرمشهر که نصب شده بود. از همین رو پیشنهاد می دهم در یک جلسه تخصصی با حضور متخصصان زیباسازی در جلسه خصوصی بحث منطقی و درست کنیم نه بحث احساسی و سیاسی.

چمران تاکید کرد: این طرح در دنیا نیز انعکاس جهانی خوبی داشته و یک اقدام بسیار خوب بوده است.

وی همچنین افزود: نمایشگاه شهر آفتاب به وزارت ارشاد واگذار نشده بلکه گفته شده است که شهرداری از کسانی که غرفه می زنند پول نمی گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار