معاون امورشهری ومحیط زیست شهرداری منطقه گفت: همزمان با اجرای برنامه های فرهنگی کمپین آسمان آبی وزمین پاک جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها با هدف ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست در شهرک اکباتان برگزارشد.
کد خبر: ۲۳۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 24 May 2016
رضامددی،معاون امورشهری ومحیط زیست منطقه5  با اعلام این مطلب افزود: تفکیک پسماند خشک از مبدا یکی از محورهای مهم درکمپین آسمان آبی وزمین پاک است که همکاری ومشارکت شهروندان را دراجرای موفق طرح می طلبد.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش ،آگاهی بخشی وفرهنگسازی درجلب مشارکت شهروندان کمپین آسمان آبی وزمین پاک جشنواره بزرگ بهترین ها از دور ریختنی ها  درشهرک اکباتان برگزارشد.

وي بابیان اینکه  ارتقاء فرهنگ عمومي و بالا بردن حس تعلق به شهر با مشاركت شهروندان امكان پذير است گفت: امروزه موضوع پسماند و زباله يكي از موضوعات مهم زندگي شهري است  چراکه تولید حجم زیاد زباله  علاوه بر تخریب محیط زیست هزینه های هنگفتی را برای جمع آوری ودفن آن تحمیل می کند که روش های تفکیک پسماند وهمچنین استفاده بهینه از دور ریزها می تواند بخش عمده ای از مشکلات را مرتفع کند.

مددی ازبرپایی نمایشگاه آثارهنری شهروندان ازمواد دورریختنی خبردادوگفت: معرفی آثار هنری و اشیاء ساخته شده از این مواد دورریز با نگاه خلاق و دستان پرتوان هنرمندان این مرز و بوم، سبب تقویت باورها و ارزش‌های دینی از جمله قناعت و صرفه‌جویی شده و تأثیر به سزایی بر جامعه و محیط‌زیست می‌گذارد.

وی اصلاح الگوی مصرف با استفاده از زبان هنر، نهادینه سازی صرفه جویی و روش های صحیح مصرف کردن را از اهداف این جشنواره برشمرد وگفت: همزمان با جشنواره برنامه های شاد ومفرح همراه با ارائه آموزش تفکیک پسماند در قالب نمایش عروسکی ،مسابقه نقاشی واهدای جوایز اجرا می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار