تابناک تهران - ملارد یکی از مهاجرپذیرترین شهرستان های استان تهران است و از طرفی به سرعت به سمت صنعتی شدن پیش می رود. شهردار ملارد مدیریت شهری با این ویژگی ها را تنها با کمک و مشارکت مردم شهر ممکن می داند.
کد خبر: ۲۳۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 24 May 2016
علی اکبر خراسانی شهردار ملارد از آن مسئولانی ست که روی کمک و مشارکت مردم حساب زیادی باز می کند.

او می گوید: «ممکن است وقتی از برخی مسئولان شهری درباره دغدغه هایشان بپرسید به مسائل درون سازمانی اشاره کنند اما من به شما می گویم که مهمترین دغدغه من گرفتن مشارکت هرچه بیشتر از سوی مردم است. ما هرچقدر هم بودجه داشته باشیم باز هم اگر مردم به ما در مدیریت شهر کمک نکنند کم خواهیم آورد. بنابراین من در تمام مدت دو سال گذشته تاکید کرده ام که ملارد شهری ست که در آن هر شهروند یک شهردار است و باید در زمینه امور شهری خودش را مسئول بداند.»

او ادامه می دهد: «نحوه مشارکت مردم در امور مختلف به گونه ای متفاوت تعریف می شود مثلا بخشی از این مسئولیت تلاش برای حفظ سرمایه های شهر است حالا این سرمایه می تواند فضای سبز باشد یا سایر امکاناتی که شهرداری برای رفاه مردم فراهم کرده است. اگر مردم از مشارکت در این زمینه سر باز بزنند پتانسیل های شهرداری برای فراهم کردن امکانات بیشتر صرف ترمیم و تکرار امکانات قبلی می شود و این در نهایت نه تنها کار ما را سخت می کند بلکه به ضرر مردم تمام خواهد شد.»

خراسانی مشارکت مردم در زمینه های فرهنگی و مدیریتی را هم ضروری می داند و می گوید: «وقتی ما از لزوم مشارکت مردم حرف می زنیم یعنی در همه ابعاد نیازمند ورود مردم هستیم و عرصه های فرهنگی هم شامل همین قاعده می شود. خوشبختانه تلاش های ما برای فعال کردن مردم در زمینه مدیریت شهری جواب داده و حالا مردم نه تنها در زمینه ارائه پیشنهاد ها و انتقادهای سازنده فعال هستند بلکه خودشان هم در بسیاری از امور درکنار شهرداری قرار گرفته و مسائل را مدیریت می کنند نمونه این اتفاق را در برنامه های فرهنگی اعیاد شعبانیه دیدیم که به واقع مردم به همراه شهرداری آستین بالا زدند و در فعالیت های فرهنگی مشارکت فعال داشتند.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
آره واقعا راست میگن ایشون. در واقع شهردار محترم گوشه عزلت و عافیت پیشه کردند و عده ای دلال و زمینخوار و باغخوار هر چی دوست دارن انجام میدن توی این شهر؛ نمونه اش باغ های وسیع اطراف شهرداری ملارد(بیخ گوش شهرداری) هستش که یا به آتش کشیده شده اند یا عامدا آبیاری نشده و به خشک شدن درختان منجر شده. مسئولان همیشه راست میگن البته...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار