برترین های نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران در شاخص های مختلف معرفی شدند.
کد خبر: ۲۳۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 24 May 2016
مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه فرهنگ و هنر همزمان با سوم خردادماه سالروز آزاد سازی خرمشهر، عصر دوشنبه در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار شد.

اولین نمایشگاه فرهنگ و هنر پایتخت که از 29 اردیبهشت آغاز به کار کرده بود، فعالیت 20 ساله سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در قاب هنر در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این نمایشگاه مدیریت های فرهنگی و هنری مناطق 22 گانه تهران به همراه فرهنگسراهای مختلف شهر تهران دستاوردهای هنری و فرهنگی خود را به نمایش گذاشتند.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مراسم امروز گفت: خوشحالم که در کشوری زیست می‌کنم که چنین پیشینه تاریخی و فرهنگی دارد که حتی با صرف سال‌ها وقت و هزینه نمی‌توان گوشه‌ای از آن را منعکس کرد.

وی افزود: در دهه سوم فعالیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هستیم و نیاز بود تا عملکرد 20 ساله این سازمان و دستاوردهای مختلف خود را در مناطق مختلف به نمایش بگذاریم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان، چهره های شاخص فرهنگی و شهروندان از این نمایشگاه بازدید کرده اند، خاطرنشان کرد: هفت سفیر کشورهای مختلف به همراه 11 کاردار به همراه جمع کثیری از هنرمندان و صاحب نظران از این نمایشگاه دیدن کردند.

وی گفت: روزانه شاهد حضور پرشور شهروندان در فرهنگسراها، کتابخانه ها، نگارخانه ها و پردیس های سینمایی شهر تهران هستیم.

صلاحی اظهارکرد: دو پردیس سینمایی در خاوران با شش سالن و صبا با پنج سالن احداث کردیم.
وی درباره احداث باغ کتاب تهران گفت: این مجموعه بزرگ فرهنگی با وسعت 65 هزار متری با امکانات مناسب در مجموعه عباس آباد تهران در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: باغ کتاب نیویورک با 14 هزار متر مربع یکی از بزرگترین باغ کتاب دنیا است که با افتتاح باغ کتاب تهران این مجموعه مدرن و با امکانات استاندارد به یکی از بزرگترین مجموعه های فرهنگی دنیا تبدیل می شود.

** اکران 19 هزار تئاتر در پایتخت

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران در ادامه از گسترش فعالیت تئاتر تهران خبر داد و گفت: در سال 94 بیش از 19 هزار نمایش تئاتر در تالارهای تئاتر تهران برگزار شد که 57 درصد این تئاترها با موضوع دفاع مقدس به روی صحنه رفت.

وی تصریح کرد: با تاکیدات شهردار تهران دو تالار تئاتر با موضوع کتاب در مجموعه باغ کتاب تهران احداث می شود.

** به نمایش گذاشتن هزار دستاورد فرهنگی و هنری تهران

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه یک هزار دستاورد فرهنگی و هنری مناطق مختلف شهر تهران طی هشت روز با محقق شدن 80 درصد اهداف خود انجام شد.

حجت الاسلام حسن ناصری پور گفت: در این نمایشگاه 47 کارگاه تخصصی برگزار و از 28 کتاب از مناطق مختلف شهر تهران رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 39 تفاهم نامه به امضا رسید و با حضور استاد ناصر تقی زاده از هنرمندان نقاش هر روز تصویر یک شهید در محل نمایشگاه نقاشی شد.

در پایان این مراسم آثار و نفرات برتر اولین نمایشگاه فرهنگ و هنر پایتخت در شاخص های مختلف معرفی شد.

در بخش کسب شاخص از مدیریت فرهنگی و هنری منطقه هشت و 12 تجلیل شد.

در بخش شاخص خلاقیت نیز تندیس سرو سخا به مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 17 رسید و در بخش غرفه آرایی از مدیریت فرهنگی و هنری مناطق پنج و شش تجلیل شد.
همچنین در بخش ارائه مستند از فعالیت مناطق 18،16 و 21 و در بخش فضاهای مجازی از فعالیت مناطق 3 و 11 تجلیل شد.

در بخش شاخص معرفی برنامه ها از مناطق دو، یک، 10 و 22 تجلیل شد و در بخش هویت از منطقه 20 و در اجرای برنامه های صحنه ای از منطقه هفت تقدیر به عمل آمد.
همچنین فرهنگسراهای رضوان، مترو، قرآن، رسانه و انقلاب نیز به عنوان فرهنگسراهای برتر پایتخت معرفی شدند.

در رده بندی فعالیت های فرهنگی و هنری شهر تهران از سوی هیات داوران منطقه 15 به مقام اول دست یافت و مناطق 9 و چهار به ترتیب دوم و سوم شدند.

نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر پایتخت در حالی برگزار شد که در تمامی فضاهای این نمایشگاه آثار تاریخی، هنری و فرهنگی مناطق مختلف شهر تهران به نمایش گذاشته شده بود.

این نمایشگاه تا روز جمعه فقط در ساعات عصر از ساعت 15 تا 19 فعال خواهد بود.

در روز بیستم خرداد سال 1375 سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفت.

توسعه فرهنگی، تعمیق معرفت دینی، تقویت روحیه حقیقت جویی شهروندان، شاد زیستی همراه با روحیه سازنده و کسب مهارت های زندگی اجتماعی از اهداف این سازمان بود.

مراسم اختتامیه نمایشگاه فرهنگ وهنر تهران با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران فرهنگسراهای پایتخت در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار