پارک علم و فناوری شهر تهران امروز و طی مراسمی با حضور شهردار پایتخت، وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران ارشد کشوری و شهری افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 23 May 2016
توجه به رویکرد توسعه پایدار در شهر تهران و جهت گیری به سمت مدیریت دانش بنیان در شهر به ویژه در حوزه اقتصاد و درآمدهای شهری از اهداف احداث این پارک است.

تقویت شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های آنان، در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های درونی کشور که می‌تواند کمک شایانی به رفع مشکلات اقتصادی فعلی کشور کند را می توان از دیگر اهداف احداث پارک علم و فناوری شهر تهران دانست.

همچنین این پارک می تواند فضا و فرصت مناسبی برای شکل گیری، حضور و فعالیت شرکت های فعال در حوزه علم و فناوری و کمک آن ها به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد. همچنین احداث این پارک، در کنار طرح های بزرگ و مهم دیگری که در چند سال اخیر توسط مدیریت شهری به بهره برداری رسیده است، یکی از گام های مهم در راستای تبدیل تهران به یک جهان شهر موفق است.

امضای تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران با وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

آئین امضای تفاهم نامه حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان شهر تهران میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین تفاهم نامه ایجاد موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در بوستان ولایت میان شهرداری تهران و وزارت علوم و تحقیقات امروز با حضور محمد باقر قالیباف، سورنا ستاری و محمد فرهادی امضاء شد.

در ابتدای این مراسم بابک نگاهداری، مدیر مرکز مطالعات شهرداری تهران طی سخنانی ابراز داشت: تعامل بین مدیریت شهری با نهادهای علم و فناوری برای هر دو طرف برد - برد بوده و دارای منفعت است چرا که مدیریت شهری می تواند ظرفیت هایی در حوزه علم و فناوری ایجاد کند و مطمئنا این نهادها نیز می‌توانند برای تحقق چشم انداز تهران بسیار موثر باشند.

نگاهداری در ادامه، امضای این دو تفاهم نامه را تجلی گر تعامل دو سویه مدیریت شهری و نهاد های علم و فناوری دانست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار