شهردار تهران در حالی تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت علوم و معاونت فن آوری ریاست جمهوری را به امضا رساند که شورای شهر تهران درخواست داشت پیش از امضای تفاهم نامه از جزییات آن آگاه باشد.
کد خبر: ۲۳۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 23 May 2016
قرار بود صبح امروز خبرنگاران حوره شهری در آیین بهره برداری رسمی از پارک فناوری شهر با حضور ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر فرهادی وزیر علوم و شهردار تهران برگزار شود. اما این مراسم تبدیل به مراسم امضای دو تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران، وزارت علوم و تحقیقات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

تفاهم نامه ای که اعضای شورای شهر تهران از آن اطلاعی نداشتند. این در حالی است که هفته گذشته سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به امضای تفاهم نامه شهردار تهران با وزارت ارشاد در خصوص واگذاری ۶ ساله مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب انتقاد کرده و درخواست داشتند این تفاهم نامه ها نخست در صحن شورای شهر مطرح شود.

 اعضای شورا با اصل این تفاهم نامه ها مخالفتی نداشته اما به شهردار تذکر داده بودند ابتدا شورا در جریان جزییات قرار گیرد. این اعتراض ها از نخستین تفاهم نامه با وزارت بهداشت و رییس سازمان انرژی هسته ای آغاز شد. شورای شهر پس از امضای تفاهم نامه سه جانبه در بوستان ولایت برای احداث بیمارستان هسته ای از شهردار خواستند قبل از امضای تفاهم نامه ها، اعضای شورا را توجیه کند.

دومین انتقاد هم به تفاهم نامه های شهرداری هفته گذشته از سوی شورا مطرح شد. موضوع این تفاهم نامه هم برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به صورت رایگان طی مدت ۶ سال بود.

و تفاهم نامه ای که صبح امروز به امضا رسید و چمران حاضر نشد در این مراسم سخنرانی کند.

او حتی در زمان امضای تفاهم نامه هم حاضر نشد در کنار شهردار قرار گیرد و تنها در زمان گرفتن عکس یادگاری به اصرار مدیران شهری در کنار شهردار تهران و معاون رییس جمهور و وزیر علوم قرار گرفت.

عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران که دراین مراسم حضور داشت با بیان این که قاعده کلی این است که شهرداری تهران کارهای مهمی که در سطح شهر انجام می دهد با هماهنگی شورای شهر تهران باشد به مهر گفت: تفاهم نامه مقدمه انجام کار است و اگر این تفاهم نامه قرار است به قرارداد ختم شود نیاز به مجوز شورای شهر تهران است.

او با تاکید براین که در زمان دعوت به این برنامه این موضوع را به مدیران شهری متذکر شده است، گفت: قرار بر این بود که این جلسه رونمایی و مقدمه ای بر کار باشد و اگر به تفاهم نامه و نقطه مثبتی رسید در شورا مطرح شود.

ناصحی در پاسخ به این پرسش که اصل تفاهم نامه ها اتفاقات خوبی است که با اطلاع به موقع به شورا می توان از حاشیه های احتمالی جلوگیری کرد، چرا شهرداری اصرار دارد این تفاهم نامه ها بعد از امضا به شورای شهر ارائه شود، گفت: ما هم اعتقاد به این موضوع داریم و علاقمند هستیم شهرداری تهران کارهای اساسی و اصولی را به سرانجام برساند و بهتر است قبل از امضا در شورا مطرح شود. هرچند برخی از اعضای شورا از این موضع اطلاع داشتند.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز گفت: این که اعضای شورا از این تفاهم نامه ها اطلاع داشته باشند و این که در صحن بررسی شود دو موضوع جداگانه است.

وی تاکید کرد: باید ساز و کاری در شورا تصویب شود که روند این گونه نباشد.

شهردار تهران نیز در حاشیه جلسه امروز در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تاکید دارد روند امضای تفاهم نامه ها به این ترتیب باشد که شورا بعد از امضا در جریان امور قرار گیرد سکوت کرد. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار