بیش از 60 برنامه سلامت محور همزمان با هفته ملی بدون دخانیات در محلات جنوب شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۲۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 23 May 2016
حجت الاسلام رسول جوادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: برنامه های مناسبتی این هفته با هدف حساس سازی شهروندان و افزایش اطلاعات آنها نسبت به عوارض مصرف دخانیات و راه های پیشگری از مصرف از 4 خرداد به مدت یک هفته در اماکن عمومی از جمله خانه های سلامت، مراکز بهداشتی درمانی، مساجد و حسینیه ها برگزار می شود. 

وی افزود: یکی از برنامه های مناسبتی هفته بدون دخانیات اجرای تئاترهای نمایشی است که با موضوع « روزی که پدرم سیگار را ترک کرد» در پارک های سطح منطقه بویژه پارک های بدون دخانیات برگزار می شود. 

جوادی با اشاره به تدارک برنامه های آموزشی متعدد به مناسبت این هفته بیان کرد: این برنامه ها با موضوعات جوانان علیه قلیان، آموزه های دینی علیه قلیان، عوارض ناشی از مصرف دخانیات، پیشگیری از استعمال دخانیات، عوارض ناشی از مصرف دخانیات بر خود و دیگری، جنسیت و مصرف دخانیات و سایر موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.

همچنین به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات نمایشگاهی متشکل از 5 غرفه در فرهنگسرای مهر برپا می شود. در این نمایشگاه ضمن ارائه خدمات مشاوره ترک دخانیات و برگزاری مسابقات اطلاعات سلامت، کاریکاتور و نقاشی، خدمات پزشکی رایگان از جمله ویزیت و تست ریه ارائه می شود. 

به گفته جوادی برگزاری مسابقات مختلف از دیگر برنامه های هفته بدون دخانیات است که در قالب 15 مسابقه با محوریت نقاشی، اطلاعات سلامت، جمله نویسی و مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد. 

این مسول ادامه داد: برپایی ایستگاه های سلامت در سراهای محلات، توزیع بروشور، تقدیر از سوپرمارکت های عاری از دخانیات، الصاق برچسب های ممنوعیت مصرف دخانیات در کیسوکهای روزنامه فروشی، ارائه مشاوره روانشناسی در پارک های بدون دخانیات و برگزاری کلاس های آموزشی با عنوان  آموزه های دینی  علیه استعمال دخانیات ویژه علما و روحانیون  از دیگر برنامه های اداره سلامت این حوزه در هفته بدون دخانیات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار