معاون دادستان تهران در بازدید میدانی از منطقه 18 از تسریع در ساماندهی بازار آهن و اراضی تفکیک غیر مجاز زباله تقی آباد خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 23 May 2016
مرتضی تورگ معاون دادستان تهران به همراه مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 18، دادستان جنوب غرب و فرماندهی نیروی انتظامی منطقه از سه نقطه حساس جنوب غرب تهران بازدید و از نزدیک با مشکلات و مسائل آن آشنا شد.
 
تورگ در  این بازدید نیم روزی از منطقه 18، وجود برخی حاشیه ها در مناطق جنوبی شهر تهران را از جمله معضلات پایتخت عنوان کرد و گفت: متأسفانه وجود این حاشیه ها در درازمدت باعث شده تا وضعیت کنونی این مناطق شرایط چندان مطلوبی نداشته باشد و ما شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی و قانون شکنی ها به دلیل عدم برخورد قاطع در گذشته باشیم.
 
معاون دادستان تهران شرایط بازار آهن منطقه 18 را نمونه ای از قانون شکنی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از کسبه در بازار آهن از گذشته آمده اند و بخش قابل توجهی از معابر عمومی و سطح خیابان ها را به اشغال خودشان درآورده اند. حساسیت شهردار منطقه در این بخش های صنفی کاملا بجاست و باید تصمیماتی درباره ساماندهی بازار آهن گرفته شود.
 
وی در خصوص فعالیت غیرمجاز واحدهای تفکیک غیر مجاز زباله در تقی آباد تهران نیز تصریح کرد: برخی از افراد سودجو از غفلت سازمان ها و نهادهای مسئول سوءاستفاده کرده و غرفه های متعددی را برای تفکیک زباله در محله تقی آباد بنا کرده اند.
 
تورگ ضمن غیرقانونی خواندن فعالیت این واحدهای صنفی افزود: فعالیت این مراکز از جهت تغییر کاربری زمین، تصرف غیرقانونی، ساخت وساز غیرمجاز و همچنین عدم رعایت بهداشت و حفظ محیط زیست کاملا قابل پیگیری قانونی است و باید در این امر نیز تسریع شود.
 
معاون دادستان تهران از برگزاری جلسات متعدد در خصوص بازدید امروز خبر داد و یادآور شد: برای هماهنگی و ایجاد ساماندهی در این بخش از شهر باید جلساتی با عزیزان مان در شهرداری و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مسئول و ذیربط برگزار کنیم تا مشکلات این بخش از شهر هر چه سریعتر حل شود. علاوه بر این، مشکلات ترافیکی و معضلات اجتماعی نیز در حاشیه بزرگراه آیت الله سعیدی گزارش شد که در این بازدید میدانی راهکارهایی برای رفع آنها از سوی مسئولان ارائه شد. با این حال، جمع بندی نهایی پس از برگزاری جلسات مشترک به دست خواهد آمد.
 
همچنین دکتر مصطفی سلیمی در حاشیه این بازدید با بخش بندی سدمعبر منطقه در هفت قالب، از شناسایی برخی معابر مهم دارای این معضل شهری خبر داد و اظهار کرد:بازار آهن شادآباد که در دو فاز مشغول فعالیت است یکی ازاین محورهای اصلی است. مدیریت شهری نیز به دلیل اشکالات مالکیتی که در این بخش وجود دارد به صورت جدی وارد نشده،اما فعالیت کنونی این بازارچندان قانونی نیست.چرا که از ابتدا قرار بوده که این محل، تنها برای دفاترفروش آهن شناخته شود. اما این بازار تبدیل به بارانداز شده و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است. ضمن اینکه انبار آهن آلات در حاشیه خیابان ها و در کنار فضای سبز، به درختان این مجموعه نیز آسیب جدی وارد کرده است.
 
وی ازمعضلات میوه فروش های پاسگاه نعمت آباد و اراضی تفکیک غیرمجاز زباله به عنوان محور های اصلی سدمعبر و معضلات زیست محیطی در منطقه 18 یاد کرد و افزود: شهرداری منطقه طی سال گذشته اقدامات مؤثری را برای مدیریت این معضل انجام داده و وضعیت ترافیکی بزرگراه آیت الله سعیدی بهبود یافته است. با این حال، میوه فروش ها به صورت غیرقانونی در حاشیه این بزرگراه پرتردد در حال فعالیت هستند و چهره شهر را به نازیبایی کشانده اند.مضافا" اینکه فعالیت برخی افراد در زمینه تفکیک غیر مجاز زباله در تقی آباد نیز معضلات زیست محیطی را برای شهروندان بوجود آورده که بحمدا... در این بازدید تدابیر ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.
 
شهردار منطقه 18 پل شهید سروری رایکی ازنقاط استراتژیک و مهم پایتخت دانست و عنوان کرد: پل شهید سروری به دلیل تقاطع سه منطقه شهری تهران و همچنین مسیرگذری بهشت زهرا(س) دارای اهمیت بالایی است. اما متأسفانه این بخش از شهر نیز به دلیل تجمع افراد معتاد و یا حضور فروشندگان دوره گرد دارای معضلاتی شده که باید به سرعت برای آن چاره ای اندیشده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار