معاون وزیر کشاورزی خبر داد
‌معاون آب و خاک وزارت کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از 350 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که آب را غارت می‌کنند، گفت: هر ساله 20 میلیارد متر مکعب آب در کشور از این طریق غارت می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 23 May 2016
علی‌مراد اکبری  اظهار کرد: باید در چهارمحال و بختیاری برنامه‌ای مدون تهیه شود که طی چند سال همه مزارع به صورت میکرو آبیاری شوند.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری شرایط برای این نوع آبیاری مهیاست، افزود: در این استان مشکلاتی همچون شوری خاک دارند وجود ندارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: مدیریت حفظ آب با وزارت نیرو است اما یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را کنترل کند و باید وزارت جهاد کشاورزی، قوه قضاییه، صدا و سیما و خبرنگاران در این جهت همکاری کنند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، حذف گیاهان پرمصرف، استفاده از کشت گلخانه‌ای، استفاده از روش‌های میکرو با راندمان بالای 70 درصد و به کارگیری روش تیپ در کشت صیفی‌جات از جمله راهکارهایی است که می‌توان در زمینه حفظ آب انجام داد.

اکبری تصریح کرد: با وجود اینکه سرمایه، انسان، کشاورزی حفاظتی و نشا کاری در بهره‌وری موثر هستند اما دو عنصر آب و خاک باید همیشه در کنار هم دیده شوند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ماده آلی خاک را در کشور 0.5 درصد اعلام کرد و گفت: این عدد باید به دو درصد برسد که در برنامه ششم پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار