کد خبر: ۲۳۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 22 May 2016
تابناک گیلان - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از تخریب 10 واحد کوره زغال سنتی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرخوش کرم زاده عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: واحدهای منابع طبیعی و آبخیزداری لوندویل و بهارستان آستارا یکی از دشوارترین عملیات حفاظتی منابع طبیعی را در ارتفاعات جنگلی باباعلی و میه کومی آستارا در نزدیکی مرز استان اردبیل انجام دادند.

وی با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی شهرستان آستارا ، پاسگاه انتظامی لوندویل و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی اردبیل در این عملیات افزود: در این راستا با حکم دادستان آستارا ، 10 واحد کوره زغال غیرمجاز تخریب و یک نفر دستگیر و به مقام قضایی معرفی شد.

کرم زاده با اشاره به ارزش و اهمیت حیاتی جنگل ها در تولید اکسیژن ، اضافه کرد: این واحدهای کوره زغال سنتی بدون مجوز فعالیت کرده و با تخریب جنگل باعث آلودگی های زیست محیطی نیز می شدند.

وجود مناطق جنگلی و جلگه ای فضای خوبی را برای تولید زغال در شهرستان آستارا ایجاد کرده است.
برخی تولیدکنندگان زغال که عمدتا کوره های زغال پزی خود را در نواحی جنگلی به صورت قاچاق و غیرمجاز برپا می کنند، ضمن صدمه و تخریب شدید جنگل، به محیط زیست نیز لطمه های سختی وارد و آن را آلوده می کنند.
اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است که در این میان 32 هزار هکتار از اراضی را مناطق جنگلی تشکیل می دهد که در آن انواع گونه های جنگلی از قبیل بلوط ، راش ، توسکا ، ممرز ، نمدار ، ملج ، لیلکی ، انجیلی ، آزاد ، افرا ، گردو ، شیردار ، گیلاس وحشی ، فندق ، شمشاد جنگلی و ون وجود دارد.
تالاب استیل آستارا با وسعت 138 هکتار و با داشتن درختان توسکا، در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت قرار دارد.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار