تابناک تهران - خیلی از ما که حتی دهه سوم زندگی را به پایان نبرده ایم، تصاویری از کتاب های درسی مان در ذهن داریم که آنها را پرویز کلانتری کشیده است. تصویرگری که چند روز است دیگر در میان ما نیست. حالا دوستان، همکاران، شاگردان و... این هنرمند از تاثیر او بر فضای هنری کشور می گویند. بهنام کامرانی که خودش نقاش است و از جمله شاگران کلانتری محسوب می شود یکی از آنهاست.
کد خبر: ۲۳۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 23 May 2016
بهنام کامرانی که عضو پیوسته انجمن نقاشان، عضوهیات علمی دانشگاه هنر و عضو شورای نویسندگان فصلنامه هنر فرداست هنوز خود را تحت تاثیر پرویز کلانتری می داند و می گوید: خیلی از ما نه تنها تحت تاثیر هنر نقاشی و تصویرگری او بوده ایم بلکه اخلاق و منش او هم همه کسانی را که به نحوی با او در ارتباط بودند تحت تاثیر خود قرار می داد.

وی افزود: روحیه ای که ایشان داشتند باعث می شد که روی اطرافیان ومخاطب تاثیر زیادی بگذارند. یکی از اصلی ترین ویژگی های ایشان را می‌توان سخت کوشی و نشاط دائمی شان دانست تا جایی که معضلات را هم به چشم طنز نگاه می کردند و همین نشاط همراهی و همنشینی با مرحوم کلانتری را برای همه شیرین تر می کرد.بنابراین معتقدم تاثیر استاد کلانتری بر هنرمندان و سایرین ورای هنرشان بود.»

او درباره تاثیر هنری این تصویرساز می گوید: «فعالیت مداوم ایشان کارنامه ای برایشان ساخته که هر کس با مرور آن می تواند بفهمد که داریم از چه عنصر مهمی در دنیای نقاشی و تصویرسازی حرف می زنیم. کسانی هم که آثار استاد کلانتری را مشاهده کنند می بینند که در خود نماندن و تکراری نشدن از اصلی ترین ویژگی های کار ایشان بوده است. ایشان همیشه به نوآوری و آزمودن راه و روش های جدید اشتیاق داشتند و همین موضوع باعث می شد که تنها یک سلیقه و نسل خاص طرفدار کارهای ایشان نباشند بلکه نسل های مختلف از کارهایشان تاثیرگرفتند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار