تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه نیرو و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بمنظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه، گسترش تحقیقات منسجم و هدفمند در صنعت برق و انرژی کشور، گسترش همکاری آموزشی- پژوهشی و افزایش سهم پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، رساله‌های دکتری و تحقیقات پژوهشگران پسادکتری در توسعه دانش و فناوری مورد نیاز صنعت برق کشور منعقد شد.
کد خبر: ۲۳۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 21 May 2016
با امضای این تفاهم‌نامه، پژوهشگاه نیرو متعهد می‌شود در راستای انسجام‌بخشی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیز پژوهش محققان پسادکتری حول محور پروژه‌های سیاست‌پژوهی و آینده‌نگاری مورد تأکید پژوهشگاه، در تحقق اعطای فرصت‌های پژوهشی، کرسی‌های تخصصی اهتمام ورزد.

واحد علوم و تحقیقات نیز متعهد می‌شود برای تسریع اجرای مفاد این تفاهم‌نامه شامل برنامه‌ریزی موضوع پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و نیز پژوهش محققان پسادکتری در راستای موضوعات تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی دارای اولویت پژوهشگاه، اعطای فرصت‌های پژوهشی، کرسی‌های تخصصی و همکاری اعضای هیات علمی وابسته تلاش و همکاری کند.

پژوهشگاه نیرو در قالب این تفاهم‌نامه، از طریق انسجام‌بخشی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اساتید دانشگاه را در اولویت قرار می‌دهد. به این منظور، موضوع پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشجویانِ علاقه‌مند به استفاده از تسهیلات طرح شده در این تفاهم‌نامه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می شود‌ که در ارتباط با اولویت‌های تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه باشد.

همچنین در قالب این تفاهم‌نامه و به منظور حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دبیرخانه هدایت و حمایت از طرح‌های پژوهشیِ پژوهشگاه نیرو، ضمن اعلام اولویت‌های تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی، تسهیلاتی را فراهم خواهد کرد تا دانشجویان و اساتید بتوانند از امکانات آزمایشگاهی پژوهشگاه استفاده کرده و یا با همکاری پژوهشگاه، برای انجام پژوهش در واحدهای صنعتی مستقر شوند.

براساس اعلام روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیات علمی وابسته، به صورت داوطلبانه و به پیشنهاد واحد علوم و تحقیقات در زمینه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فناوری و خدمات مشاوره‌ای با پژوهشگاه نیرو همکاری خواهند داشت.

در این تفاهم نامه با تکیه بر حمایت از پژوهشگران پسادکتری مقرر شد پژوهشگاه نیرو در راستای سیاست حمایت از ایده‌های بدیع و نوآورانه و نیز برای تحکیم ارتباط میان دانشگاه و صنعت برق کشور، تلاش کند تا با بهره‌گیری از حضور اعضای هیات علمی و نیز اعضای هیات علمی وابسته، از تحقیقات پسادکتری، مشروط به آنکه در راستای طرح‌های پژوهشی دارای اولویت پژوهشگاه باشند، حمایت کند.

پژوهشگاه نیرو به منظور حمایت از توسعه دانش و فناوری در زمینه‌های کلیدی و اولویت‌دار صنعت برق، به‌ویژه در حوزه‌های نوپدید و یا حوزه‌های دارای رشد سریع، فرصت‌های پژوهشی را تعریف کرده و برای دوره‌های زمانی نوعاً سه تا پنج ساله (قابل تمدید برای یک دوره دیگر) به استادان جوان و برجسته دانشگاه اعطا می‌کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه در خصوص اعطای مراتب و کرسی‌های تخصصی به استادان برجسته و صاحب تجربه، پژوهشگاه نیرو متناسب با تخصص‌های کلیدی و اولویت‌دار صنعت برق، کرسی‌های تخصصی را تعریف می کند. مراتب استادی و کرسی‌های تخصصی مذکور از طریق ساز و کار تعیین شده از سوی وزارت نیرو به افراد منتخب اعطا خواهد شد.

همچنین به منظور برقراری ارتباط پیوسته و هدفمند اعضای هیات علمی دانشگاه و پژوهشگران صنعت برق و پژوهشگاه نیرو با هدف اعتلای پژوهش در کشور، دانشگاه و پژوهشگاه اقدام به ارائه فرصت مطالعاتی به اعضای هیات علمی/پژوهشگران خواهد کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار