روزانه بیش از 1800 دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌ شود اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده ‌ای از این چرخه خارج نمی ‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 21 May 2016
وحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از راهکارهای تحقق روندتردد 160 هزار خودروی فرسوده در تهران خروج خودروهای فرسوده است.

وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌ پردازد، گفت: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده ‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌ ، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.

حسینی با اشاره به این که در حال حاضر، 160 هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، افزود: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

وی با بیان این که روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، تصریح کرد: خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی 20 سال، مینی‌ بوس 12 سال، تاکسی 8 سال و موتورسیکلت 8 سال است و پس از آن باید برای اسقاط این وسایل نقلیه اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار