تابناک تهران - برخی از فیلم ها صرفا به دلیل پرداختن به موضوعاتی که عرف جامعه آنها تابو می دانند دیده می شوند. بسیاری هم معتقدند فیلم «در مدت معلوم» که به مسائلی مانند بحران جنسی جوانان و مسئله ازدواج موقت پرداخته چنین وضعیتی دارد اما جواد عزتی بازیگر این فیلم اعتقاد دارد که هدف تولید کننده های این فیلم استفاده از تابوها نبوده است.
کد خبر: ۲۳۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 26 May 2016
ممکن است با دیدن آنونس فیلم در مدت معلوم که آن را شبکه های ماهواره ای تبلیغ می کنند گوش هایتان تیز شده باشد چرا که در تبلیغات هم مشخص است که موضوع فیلم یکی از مسائلی ست که کمتر کسی جرات پرداختن به آن را داشته.

جواد عزتی بازیگر «در مدت معلوم» در این باره می‌گوید: «به نظر من این فیلم نخواسته با استفاده از مطرح کردن یک تابوی عرفی و اجتماعی به هدفش یعنی دیده شدن و فروش برسد بلکه تولید کننده ها واقعا دغدغه های اجتماعی داشته اند از طرفی به بعد هنری کار هم توجه ویژه ای شده است. برخی ها ابتدای کار فکر می کردند کارگردان و سایر عوامل با به طنز کشیدن مسئله ای که فرهنگ ما هم جرات برخورد مستقیم با آن را ندارد خواسته اند از تماشاگران خنده بگیرند و بیشتر بفروشند اما با تماشا و بررسی فیلم دغدغه های اصلی عوامل مشخص است و نمی توان آنها را به چنین نگاهی متهم کرد.»

او درباره اینکه چرا قالب طنز برای مواجهه با چنین موضوعی انتخاب شده می گوید: «شاید کارگردان و نویسنده بهتر بتوانند به این سوال جواب بدهند اما من فکر می کنم هر کس می تواند برای بیان منظورش راه مخصوص به خودش را نتخاب کند برخی ها ترجیح می دهند آسیب های اجتماعی را در قالب های جدی و دراماتیک مطرح کنند اما برخی دیگر قالب طنز را انتخاب می کنند اتفاقا به نظر من وقتی ما با موضوع حساسی مانند آسیب های اجتماعی و مسائل مگو رو به رو هستیم زبان طنز بیشتر از روش های دیگر می تواند به کمک بیان منظور بیاید مخصوصا اگر زاویه بین طنز و لودگی به خوبی مشخص باشد.

وی افزود: «در مدت معلوم» هم به نظر من این زاویه را رعایت کرده است و با ارائه تصویری روز مره از زندگی همه ما که رنگ و بوی طنز هم دارد به خوبی از عهده هدف و وظیفه اش برآمده است.»

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار