معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خسارت اولیه سیلاب در استان تهران را بالغ بر 70 میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 15 April 2015
مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان تهران، زنجان، آذربایجان شرقی و البرز گفت: در پی بارش‌های شدیدی که از اواخر هفته گذشته در اکثر نقاط کشور رخ داد، خساراتی نیز به بخش‌هایی از باغات و مزارع وارد شده و در چند استان نیز شاهد تلف شدن احشام بودیم.

وی با بیان اینکه "شدت بارندگی‌ها به حدی بود که تقریبا نیمی از استان‌های کشور از آن متاثر شدند"، خاطرنشان کرد: در استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، تهران و البرز میزان خسارات نسبت به دیگر استان‌ها بالاتر بود به طوری که تنها در استان تهران ارزیابی‌های اولیه حاکی از وارد شدن خسارات 70 میلیارد تومانی در پی بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیلاب است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خسارات سیلاب در استان تهران خاطرنشان کرد: در محدوده فشم، لواسانات و جاجرود شاهد بیشترین خسارات ناشی از سیلاب بودیم و حتی محور لواسان به فشم نیز به دلیل شکسته شدن دهانه پل مسدود شد.

اکبرپور با بیان اینکه "روستای حاجی‌آباد بیشترین خسارات را از سیلاب در این منطقه دید"، افزود: نتایج نهایی خسارات ناشی از سیل در استان تهران طی یک هفته آینده اعلام شده و پس از آن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب در استان البرز نیز گفت: در این استان نیز به منظور ایمن‌سازی جاده و پیشگیری از هرگونه خطری از رانش زمین و غیره جاده چالوس تا اطلاع‌ثانوی بسته شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در شهرستان طالقان نیز بویژه در منطقه بالا طالقان چندین پل را آب برده و آب و برق بخشی از مناطق نیز قطع شده است.

اکبرپور با بیان اینکه "نتایج بررسی‌های خسارات ناشی از سیل در سراسر کشور تا هفته آینده اعلام خواهد شد"، اعلام کرد: در امدادرسانی به سیل‌زدگان دستگاه‌های مختلف نظیر هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در هماهنگی با سازمان مدیریت بحران به انجام وظایف خود پرداختند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار