شهردار آبعلی:
تابناک تهران - ایرج زاهدی معتقد است تنها در پرتو وجود مدیریت واحد شهری می تواند مشکلات شهرها را ریشه ای حل کرد و پتانسیل ها را افزایش داد.
کد خبر: ۲۳۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 18 May 2016

شهردار آبعلی هم مانند بیساری از شهرداری ها مشکلات مالی و افت شدید درامدهای شهرداری را مهمترین مشکل موجود بر سر راه شهرداری می داند و می گوید: «تنها یک راه برای مدیریت اوضاع موجود وجود دارد اینکه مدیریت واحد شهری وجود داشته باشد.

اگر مدیریت چندگانه وجود نداشته باشد یک مجموعه می تواند با توجه به پتانسیل هایی که دارد برای کاستی ها برنامه ریزی کند. در حال حاضر ما وقتی برنامه و طرحی داریم تا با اجرای آن وظایفمان را پیش ببریم باید از نهادها و دستگاه های مختلف مجوز بگیریم. باید همه آنها را توجیه کنیم در حالی که موضوع مربوط به مدیریت شهر است و به چندان هم به وظایف آن نهاد و سازمان مربوط نمی شود.»

او ادامه می دهد: «راه حل دیگری که می تواند به کمک شهرداری ها بیاید تدوین قوانین بر مبنای پتانسیل های آنهاست. وقتی یک شهر ظرفیت های وزرشی دارد و شهر دیگری ظرفیت های گردشگری درست نیست که برنامه ریزی برای هر دوی آنها از یک الگوی واحد پیروی کند. به هر حال سیستم مدیریت شهری ما باید از این وضعیت سنتی بیرون بیاید و تا وقتی این اتفاق نیفتد مشکلات شهرداری ها به صورت ریشه ای حل نمی شود.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار