شهردار رودهن:
تابناک تهران - وقتی پای حرف های شهرداران شهرهای مختلف بنشینی متوجه می‌شوی که کاهش بودجه و درآمد مشکلی نیست که تنها مربوط شهرداری تهران باشد بلکه رکود ساخت و ساز باعث شده که بسیاری از شهرداری ها با مشکل درآمد مواجه باشند، مشکلی که شهردار رودهن تنها راه حل آن را برنامه ریزی شهرداری‌ها برای کسب درآمد از راه‌های دیگر می داند.
کد خبر: ۲۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 17 May 2016

ساخت و ساز در تمام کشور در حالت رکود قرار دارد بنابراین طبیعی است که یکی از اصلی‌ترین درآمدهای شهرداری ها که حاصل از تراکم فروشی است کاهش پیدا کند جدی پیدا کند.

به گفته شهردار رودهن این مشکل گریبان شهر او را هم گرفته است. مهدی کچویی دراین باره به تابناک می‌گوید: «متاسفانه به همان میزان که درامدهای حاصل از تراکم فروشی و کارهای مشابه کاهش یافته بر مشکلات ما هم افزوده شده است بنابراین نه تنها ما که تمام شهرداری ها باید فکری به حال منابع و اعتبارات پایدار بکنند و بتوانند سیستم شهرداری را به سمت مولد بودن حرکت بدهند.»

او به مشکلات موجود بر سر راه این موضوع هم اشاره می کند و می گوید: «شهرهایی مانند رودهن که سالانه میزبان تعداد زیادی توریست هستند پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه بخش خصوصی و مشارکت شهرداری با آنها دارند اما ما برای این کار با مشکلات قانونی مواجه هستیم مشکلاتی که شهرداری را از شرکت در بسیاری از پروژه ها منع می کند در حالی که شهرداری می تواند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف هم از وابستگی به درامدهای متغیر مانند تراکم فروشی نجات پیدا کند و هم خدمات بهتری به مردم ارائه بدهد. به این ترتیب دست بسیاری از واسطه ها هم کوتاه خواهد شد.»

به گفته کچویی رایزنی ها برای ورود شهرداری رودهن به برخی پروژه های سرمایه گذاری شروع شده و این موضوع او را امیدوار کرده که بتواند با کسب درآمدهای بیشتر برای شهرداری پروژه های مختلفی را که بر عهده دارد با سرعت بیشتری دنبال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار