تابناک تهران - طبق گفته‌های مسعود شهرام‌نیا مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب امسال بیشتر از سه میلیارد تومان صرفه جویی کرده‌اند. او می‌گوید بیشتر این پول صرف معرفی نمایشگاه کتاب و جذب مخاطب برای آن شده است.
کد خبر: ۲۳۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 17 May 2016
چند روز پیش رسانه ها خبر از امضای تفاهم نامه ای بین وزارت ارشاد و مسئولان نمایشگاه کتاب تهران دادند.

در این خبرها آمده بود که در تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران مقرر شد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سال 1400 به صورت رایگان و بدون دریافت اجاره محل در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود.

امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب در جواب این سوال که چنین تفاهم نامه ای چقدر صرفه جویی برای دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه به دنبال داشته است می گوید: «مجموعه صرفه جویی هایی که امسال در برگزاری نمایشگاه کتاب امسال داشتیم نزدیک به 25 درصد کل هزینه های سال گذشته بود یعنی رقمی بیشتر از 3 میلیارد تومان که بخش اعظم این صرفه جویی به دلیل رایگان بودن محل برگزاری نمایشگاه اتفاق افتاد. بنابراین فکر می کنم همکاری شهرداری با وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب بدون پرداخت اجاره بها اتفاق بسیار خوبی ست.»

شهرام نیا در جواب این سوال که منابع صرفه جویی شده در چه مسیری هزینه می شوند می گوید: «امسال تمام تلاشمان را کردیم که از این صرفه جویی به نفع خود نمایشگاه استفاده کنیم، بیشتری کاری هم کردیم مربوط به تبلیغات نمایشگاه و معرفی قابلیت های آن به مردم بود تا بتوانیم از این طریق مخاطب بیشتری برای نمایشگاه جذب کنیم. بخشی از این اعتبارات هم صرف امور رفاهی برای ناشران و مردم شد. به هر حال هرچقدر در زمینه هزینه های برگزاری نمایشگاه صرفه جویی اتفاق بیفتد به نفع طرفین شرکت کننده در این رویداد فرهنگی خواهد بود.»

او در مورد منافع شهرداری از این تفاهم نامه گفت: «اولا که این را خود مسئولان شهرداری باید توضیح بدهند ثانیا به طور مشخص فضایی که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب با میلیون ها بازدید کننده برای کارهای تجاری و فرهنگی در اختیار شهرداری می گذارد به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار