تابناک تهران - شهردار بومن که چند وقت پیش خبر از انعقاد تفاهم نامه ای بین شهرداری و دانشگاه امام حسین (ع) داده بود در توضیح این تفاهم نامه می گوید: «تفاهم نامه هایی از این دست در راستای خدمت رسانی بیشتر و علمی تر به مردم است.»
کد خبر: ۲۳۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 16 May 2016

چند ماه پیش حجت الله تاج محمدی شهردار بومهن خبر از امضای تفاهم نامه آموزش و ارتقای پدافند غیر عامل در سطح شهرداری های کشور داد.

او درباره این تفاهم نامه می گوید: «نهادهایی مانند دانشگاه امام حسین (ع) توانایی‌های زیادی در زمینه های مختلف دارند که شهرداری ها در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم می توانند از آنها استفاده کنند. تفاهم نامه‌ای هم که ما با این دانشگاه امضا کرده ایم در همین راستا است.»

او ادامه می دهد: «این اولین بار بود که چنین تفاهم نامه ای امضا می شد و در همین فرصت کوتاه هم نتایج خوبی در زمینه خدمت رسانی بهتر به شهروندان در حوزه خدمات شهری، ایمن سازی استحکامات، انجام مطالعات علمی، اجرای پایلوت پایان نامه های علمی و کاربردی دانشجویان و... به دست آمده است.»

تاج محمدی افزایش سطح علمی تصمیمات مسئولان شهری بومهن را هم یکی از دلایل اصلی امضای این تفاهم نامه اعلام می کند و می گوید: «یکی از مهم ترین اولویت های ما در مجموعه شهرداری این است که تصمیم ها به ویژه تصمیمات کلان را با نگاه علمی بگیریم. 

به خصوص که بسیاری از تصمیم هایی که برای منطقه ای مانند بومهمن گرفته می شود برای اولین بار است که در این منطقه اتفاق می افتد به صورت علمی و تخصصی این کمک را به شهرداری بکند و مجموعه این نهاد را به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با بحران ها آموزش دهد.»

شهردار بومهن، آموزش به مردم را هم از دیگر دستاوردهای این تفاهم نامه می داند و می گوید: «اگر مدیران شهری با اصول پدافند غیرعامل آشنا باشند در آموزش این اصول به شهروندان موثر خواهند بود. به این ترتیب در همان ابتدای بروز بحران بسیاری از اتفاقات تلخ نخواهد افتاد.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار