جشنواره بهار نمایش پس از شش سال وقفه با کارگاه تخصصی منولوگ در شیراز، اولین فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۲۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 14 April 2015

 تابناک فارس به نقل از مهر:این فستیوال امسال با مد نظر قرار دادن بخش مسابقه که همگی آثار مونولوگ هستند، کارگاه های بازیگری و نقد و نمایشنامه نویسی با حضور اساتید برجسته کشور به راه انداخته است. اولین کارگاه این جشنواره با حضور حسن معجونی که دبیر و برگزار کننده جشنواره تخصصی منولوگ در ایران است دوشنبه ۲۴ فروردین برگزار شد.

حسن معجونی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انسان در هنر باید به دنبال رد پای خود باشد تا اثر بدیعی را خلق کند و یک اثر ناب از زندگی معمولی نشأت می گیرد. من تئاترهای بسیاری را در کشورهای مختلف دیده ام، بسیاری از این تئاترها پر زرق و برق هستند و گاهاً برخی از آنها ۲۰ سال روی صحنه هستند اما باید بگویم که دوره این نمایش ها گذشته و اکثر این آثار برای ما ساخته نشده اند.

این بازیگر ادامه داد: یک هنرمند باید بداند که یک اثر با کجای جامعه ما ارتباط برقرار می کند و باید بدانیم که یک اثر را چگونه برای جامعه امروز تغییر دهیم چون جامعه ما پویاست و متون نمایشی هم باید یا این پویایی تغییر کنند.

وی افزود: این دومین کارگاهی است که در شیراز برگزار می کنم، اولین کارگاه همزمان با نمایش ایوانف برگزار شد ولی این کارگاه با کارگاه های دیگر متفاوت است چرا که در این کارگاه به شکل تخصصی به منولوگ پرداخته شده و دلیل اصلی آن هم این است که در فستیوال امسال بهار نمایش قرار است که آثار بخش مسابقه منولوگ باشند.امیدوارم که اینگونه کارگاه ها تأثیر گذار باشد و جوان تر ها را به سمت آثار منولوگ جذب کند.

حسن معجونی این کارگاه را همزمان با بازی در اثر سالگشتگی امیر کوهستانی برگزار کرده است. سالگشتگی چهارمین همکاری این دو هنرمند و کارگردان در کنار یکدیگر است. نمایش سالگشتگی تا چهارشنبه ۲۶ فروردین ماه بر روی صحنه تالار شهید دستغیب شیراز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار