ترافیک مهمترین دغدغه شهردار اسلامشهر
تابناک تهران - ممکن است برای کسانی که جمعیت شهرستان های اطراف تهران را با پایتخت مقایسه می کنند، درک اینکه این شهرها هم با ترافیک مواجه باشند سخت باشد و نیاز به گسترش حمل و نقل عمومی مانند تهران برای آنها اولویت به نظر نرسد اما شهردار یکی از همین شهرستان ها می گوید حمل و نقل و ترافیک مهمترین دغدغه مجموعه تحت مدریتش محسوب می شود.
کد خبر: ۲۲۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 15 May 2016

حدود یک سال پیش شهردار اسلامشهر گفته بود که با وجود تلاش های زیاد خودش و مجموعه شهرداری این شهرستان نتوانسته اند برای توسعه حمل و نقل عمومی، مخصوصا کلید زدن خط مترو کاری از پیش ببرند.

علیرضا ناصری پور که با لحنی ناامید از حل بحران ترافیک خروجی و ورودی اسلامشهر حرف می زند می گوید: «در تمام مدتی که برای آمدن مترو به اسلامشهر تلاش می کنیم هیچ اتفاق خاصی نیفتاده. هفته گذشته با مدیرعامل متروی تهران جلسه مبسوطی داشتیم. قول و قرارهای زیادی هم گذاشته شد اما تا وقتی اقدامی عملی صورت نگیرد شخصا امیدی ندارم که بتوانیم مترو را به اسلامشهر بیاوریم چرا که در ماه های گذشته قول های زیادی شنیده ایم اما کمتر به آنها عمل شده است. ما با دو وزارت خانه نامه نگاری کرده ایم، رایزنی حضوری داشته ایم اما حتی کلنگ افتتاح متروی اسلامشهر را هم نزدند.»

او ادامه می دهد:«ما روزانه بیش از یکصد هزار خروجی از اسلامشهر به تهران و برعکس داریم. خیابان های اسلامشهر هم ظرفیت این حجم از ورود و خروج را ندارند و همین موضوع باعث کشیده شدن ترافیک به خیابان های داخلی شهر می شود. اتفاقی که تنها توسعه حمل و نقل عمومی می تواند از آن جلوگیری کند. چیزی که واضح است اینکه شهرداری اسلامشهر نمی تواند بدون کمک گرفتن از نهادهای فرامنطقه ای و بیرون از دستگاه خودش کاری در این زمینه از پیش ببرد.»

ناصری پور از ناتوانی شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوس هم خبر می دهد و می گوید: «متاسفانه حتی اتوبوس ها هم فرسوده شده اند و از آنجایی که وضعیت مالی شهرداری در رکود به سر می برد توانایی نوسازی آنها را تا حد مطلوب نداریم. واقعا باید بگویم که ترافیک رو به فزونی اسلامشهر و ناتوانی ما در حل این مشکل مهم ترین دغدغه ای است که مجموعه شهرداری با آن دست و پنجه نرم می کنند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار