کد خبر: ۲۲۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 12 May 2016


معاون تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی از بازیکنان فوتبال ما با مشکل سواد حرکتی مواجه هستند، گفت: مربیان برای حل این مشکل و کمبود، جدیت بیشتری به خرج دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی در همایش ملی فوتبال پایه که از صبح پنج شنبه در کرج در حال برگزاری است، اظهار کرد: فردی که سواد خواندن و نوشتن ندارد می تواند پس از تاخیری آن را بیاموزد اما فقدان سواد حرکتی قابلیت جبران ندارد.

وی افزود: چنانچه در سنین پایه موضوع سواد حرکتی را جدی نگیریم امکان پرورش قهرمانان ورزشی وجود ندارد و موفقیت یک ورزشکار علیرغم استعداد مناسب وی محقق نمی شود.

حمیدی با بیان اینکه مدارس فوتبال مراکزی برای آموزش سواد حرکتی و اصول آن هستند، گفت: متاسفانه در حال حاضر با بازیکنانی روبرو هستیم که توان کنترل یک توپ ساده را ندارند و این به علت همان عدم مهارتی است که در دوران کودکی یاد نگرفته اند.

وی مربیان را میدانداران انتقال سواد حرکتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش آکادمی ملی فوتبال شاهد یک خط مشی واحد برای آموزش ها هستیم و با رهبردی مشخص موضوع آموزش سنین پایه دنبال می شود.

معاون تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به موضوع اخلاق در ورزش اشاره کرد و گفت: مربیان تنها مسئول فنی نونهالان و نوجوانان نیستند و موظفند در کنار مهارت آموزی اخلاق و ادب را نیز به آینده سازان ورزش کشور منتقل کنند و زمینه تربیت بازیکنانی با اخلاق را فراهم کنند.

وی در پایان با اعلام آمادگی این معاونت برای صدور مجوز مدارس فوتبال، گفت: کانون های ورزشی در مدارس سراسر کشور فعال شده اند و می توانیم با ورود به موضوع مدارس فوتبال بستری را فراهم کنیم که هم بچه ها درس بخوانند و هم فوتبال را بیاموزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار