تابناک تهران - استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: «باید تهران را برای قاچاقچیان ناامن کنیم.» حالا محمد حقانی عضو شورای شهر تهران هم وضعیت ارائه کالاهای قاچاق را در تهران مناسب نمی داند.
کد خبر: ۲۲۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 12 May 2016
دیروز استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره وضعیت قاچاق در تهران گفت: «امسال که به نام اقتصاد مقاومتی کار و عمل توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، باید تلاش کنیم سال مبارزه با قاچاق کالا باشد چراکه این پدیده شوم تاثیر بسیاری در اقتصاد کشور می‌گذارد لذا با تحقق مبارزه با قاچاق کالا قطعا رهبری و مردم رضایت‌مند خواهند شد. در حال حاضر در مسیر درستی قرار گرفتیم و طی سال‌های گذشته مسیر درستی پیموده شده است اما باید تلاش و پیگیری بیشتری انجام دهیم تا به هدف اصلی که کاهش قاچاق در استان است دست پیدا کنیم و کاری کنیم که تهران جای امنی برای قاچاقچیان نباشد.»

محمد حقانی یکی از اعضای شورای شهر تهران که قبلا هم نسبت به فراوانی میوه های قاچاق در تهران هشدار داده بود در این باره می گوید: «متاسفانه خیلی ها وقتی حرف از قاچاق می شود صرفا به یاد مشروبات الکلی و یا مواد مخدر می افتند اما ما در کلانشهر تهران با پدیده قاچاق در عرصه های مختلف به ویژه خوراکی ها رو به رو هستیم. خوراکی هایی که به اصطلاح از آب گذشته اند ولی معلوم نیست دقیقا از کجا آمده اند،‌ چقدر استاندارد هستند و تاریخ مصرفشان گذشته یا نه و هزار سوال دیگر که قاچاقچیان جوابگوی آنها نیستند.»

حقانی ادامه می دهد: «باید بگویم که فعلا تهران برای قاچاقچیان چندان ناامن نیست و کالاهای قاچاق از سیگار گرفته تا انواع خوردنی ها و پوشیدنی ها به راحتی در دسترس مردم قرار دارند. مهم ترین نکته در مورد این موضوع عدم نظارت بر آنهاست. کالایی که شناسنامه ندارد می تواند هر اثر مخربی داشته باشد و هیچ مرجعی هم برای پاسخگویی وجود ندارد.»

حقانی بر تاثیر ورود و عرضه کالاهای قاچاق بر تولیدات داخلی هم تاکید می کند و می گوید: «وقتی کالاهایی که معلوم نیست اصل باشند یا نه از طریق قاچاق وارد تهران می شوند و در اینجا بازار خوبی پیدا می کنند قطعا این موضوع تولید کننده ای را که باید هزار راه پر و پیچ و خم برای ارائه محصولش طی کند متضرر می کند. به نظر من اگر نتوانیم با نظارت هرچه بیشتر کاری کنیم که تهران حاشیه امن قعالیت قاچاقچیان نباشد در سال های آینده شاهد افسارگسیختگی وضعیت خواهیم بود و آن موقع سختی های کار چندین برابر خواهد شد.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار