تابناک تهران - استاندار تهران صبح امروز در حضور روسای مناطق آمایشی وزارتخانه و وزیر بهداشت و درمان از سهم اندک استان تهران از سرانه تخت بیمارستانی سخن گفت و افزود: در استان تهران شهرستان هايي با 500 هزار نفر جمعيت تخت بيمارستاني ندارند.
کد خبر: ۲۲۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 10 May 2016
هاشمي، تهران را يكي از فقيرترين استان ها در بخش سلامت عنوان كرد و افزود:‌ در استان تهران شهرستان هايي با 500 هزار نفر جمعيت هنوز تخت بيمارستاني ندارند و وضعيت بهداشت و درمان شهرستان هاي استان در پي سفرهاي استاني رييس جمهور در حال بهبود است.

سيدحسين هاشمي در اجلاس روساي مناطق آمايشي وزارت بهداشت كه با حضور وزير بهداشت در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد گفت:‌ مديريت هيات امنايي دانشگاه علوم پزشكي يكي از كارهاي خوبي است كه در دانشگاه علوم پزشكي انجام شده است و مسير اجراي تصميم گيري ها را براي مجموعه هموار مي كند.

وي به راهكارهاي ايجاد ارتباط دانشگاه ها با دستگاه ها اشاره كرد و افزود:‌ ارتباط دانشگاه هاي پزشكي با كميسيون تخصصي بهداشت و درمان مجلس مي تواند در وضع قوانين مورد نظر حوزه درمان موثر باشد.  

استاندار تهران با بيان اينكه مصوبات قوي مجلس كمك زيادي به حوزه بهداشت و درمان كشور مي‌كند تصريح كرد: دانشگاه هاي علوم پزشكي ارتباط خود را با مديران ارشد وزارت بهداشت و درمان و ساير دستگاه ها حفظ كنند زيرا مديران مي توانند از موازي كاري دستگاه ها جلوگيري كنند.

هاشمي، اطلاع رساني و آگاه كردن جامعه از اقدامات بهداشت و درماني را مهم دانست و گفت: موضوع نظام سلامت كه افتخار دولت يازدهم تلقي مي شود بايد در ابعاد مختلف به آگاهي جامعه برسد.

وي برقراري ارتباط با اتاق بازرگاني و هيات هاي خارجي را يكي از راه هاي دستيابي به موفقيت بيشتر براي حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: ارتباط با سرمايه گذاران خارجي در حوزه سلامت يكي از راه هاي افزايش منابع بهداشت و درمان از جمله ساخت بيمارستان و درمانگاه است.

استاندار تهران با تاكيد براينكه سياست اصلي دولت در بهداشت و درمان اجراي كامل نظام سلامت است گفت:‌ حوزه بهداشت و درمان ارتباط خود را با مردم همواره حفظ كنند آثا رو بركات نظام سلامت را براي مردم اطلاع رساني كنند.

هاشمي در بخش ديگري از سخنانش به جمع آوري معتادان متجاهر و همكاري بخش بهداشت و درمان در بهبود وضعيت آنها اشاره كرد و افزود:‌ با همكاري انجام شده در حال حاضر 5 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع آوري شده اند و چهره شهر نسبت به گذشته بهتر شده است.

وي با بيان اينكه حدود 60 درصد معتادان جمع آوري شده تهران از ساير استان ها هستند تصريح كرد: اميدواريم با همكاري قوه قضاييه پس از انتقال معتادان، ساير استان ها نيز در موضوع پذيرش و بهبود وضعيت آنها همكاري كنند.

هاشمي استان تهران را يكي از فقيرترين استان ها در بخش سلامت عنوان كرد و افزود:‌ در استان تهران شهرستان هايي با 500 هزار نفر جمعيت تخت بيمارستاني ندارد و دولت يازدهم در سفرهايي به شهرستان هاي استان در حال برنامه ريزي براي بهبود شرايط است.

به گفته وي؛استان تهران با وجود جمعيت 13.5 ميليون نفري در همه شاخص ها از ساير استان هاي كشور عقب تر است.

 استاندار تهران به موضوع سهم اندك استان تهران از درآمدهاي مالياتي نيز اشاره كرد و گفت:‌ 50 درصد ماليات كل كشور توسط استان تهران پرداخت مي شود اما  هنوز نتوانستيم به درآمد 100 درصدي در اين بخش دست يابيم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار