پیشنهاد وزیر ؛ انعقاد تفاهم نامه وزارت ارشاد با خانه هنرمندان ايران
تابناک تهران - پس از تغییر مدیریت در راس خانه هنرمندان ایران و تعریف ماموریتهای جدید توسط مدیرعامل برای این مجموعه به نظر می‌رسد با رشد تعاملات این مجموعه نویدهای خوبی برای جامعه هنری در انتظار است.
کد خبر: ۲۲۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 10 May 2016
مجید رجبی معمار ،مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در گفت و گو با تابناك با اشاره به نخستین  حضور رسمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع شورای عالی خانه هنرمندان ایران گفت: در این نشست اعضای شورای عالی مهمترین نیازها و تحلیل  خود را از وضعیت فرهنگی و هنری کشور به اطلاع  وزیر ارشاد رساندند.

وی با اشاره به درخواست اعضای شورای عالی خانه هنرمندان افزود: اعضای شورای عالی خانه هنرمندان در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار  افزوده شدن واژه هنر به عنوان وزارت ارشاد و تغییر به  عنوان وزارت فرهنگ ،هنر و ارشاد اسلامی شدند.
 
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران تصریح کرد: نکته مهم دیگری که به عنوان خواسته همه انجمن ها و مجموعه های شورای عالی مطرح شد ، رفع مشکلات صنفی از جمله مسایل بیمه ای هنرمندان است و با وجود همه تلاش های وزارت فرهنگ و ارشاد،وزارت کار و رفاه و وزارت بهداشت،  اما بخش کثیری از هنرمندان هنوز بیمه نیستند و مسایل قانونی و صنفی جوامع هنری مشخص نیست .
 
رجبی معمار گفت: سالهاست که صنوف مختلف جامعه مانند مهندسان‏، پزشكان و وكلا دارای نظام صنفي و طبقه بندی مشاغل هستند اما هنرمندان از این وضعیت برخوردار نیستند و با چالش های زیادی در این عرصه مواجه اند.
 
به گفته وی در خواست  ایجاد  و تصویب "نظام صنفی هنر" از وزیر ارشاد بخش دیگری از خواسته های اعضای شورای عالی خانه هنرمندان را تشکیل داد.
 
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ادامه داد:  اختصاص ردیف بودجه حمایتی برای انجمن های هنری از دیگر خواسته های اعضای شورا در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد بود.
 
در خواست حمایت از خانه هنرمندان به عنوان محل اصلي تعامل هنرمندان از دیگر موضوعاتی بود که به گفته رجبی معمار در دیدار هنرمندان با وزیر ارشاد مطرح شد.
 
وی با اشاره به سخنان وزیر ارشاد در دیدار با اعضای شورای عالی خانه هنرمندان گفت: پیشنهاد  انعقاد تفاهم نامه خانه هنرمندان و وزارت ارشاد از سوی وزیر محترم مطرح شد و به گفته وزیر ارشاد بسیاری از مسئولیت های جاری وزارتخانه در حوزه هنر با انعقاد این تفاهم نامه امكان واگذاري به جوامع هنری را دارد.
 
گفتنی است ، در این نشست مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و  هنرمندانی همچون دكتر محمد سرير رئيس شوراي عالي خانه هنرمندان ايران، استاد غلامحسين امیرخانی خوشنویس برجسته کشور،ابراهيم مختاری رییس هیات مدیره خانه سینما، محمدرضا فیروزه ای عضو  اصلی جامعه انجمن نقاشان ، مهندس سيد محمد بهشتي مديرعامل جامعه مهندسان معمار، ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر، حميد رضا نوربخش مديرعامل خانه موسيقي‏ مهندس ايرج كاظمي، مهندس انوشه منصوري‏، استاد علي اشرف صندوق آبادي‏، معصومه مظفري و جمع دیگری از هنرمندان حضور داشتند  و وزیر ارشاد پس از نشست دوساعته با اعضای شورای عالی خانه هنرمندان از بخش های مختلف خانه هنرمندان  همچون گالری ها، سالن های تئاتر و نمایش بازدید کرد.
 
 شایان ذکر است؛شورای عالی خانه هنرمندان ایران مرکب از نمایندگان اصناف  و انجمن های هنری همچون خانه سینما،تئاتر، موسیقی، انجمن شاعران، نقاشان، خوشنویسان، مجسمه سازان، نگارگران،تصویرگران ایران و سایر انجمن های هنری است  و 12 انجمن و خانه هنری هفده سال است كه فعاليت مي كنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار