تابناک تهران - تهیه کننده فیلم «خنده های آتوسا» نامه ای به رئیس صدا و سیما نوشته و در آن با لحنی تند به انتقاد از نحوه تبلیغات صدا و سیما برای فیلم ها پرداخته، بعضی ها با کنار هم قرار دادن این موضوع و متن تیزر تبلیغاتی این فیلم اعتقاد دارند که قرار است حاشیه ها به کمک فروش فیلم بیاید اما کارگردان «خنده های آتوسا» این را قبول ندارد.
کد خبر: ۲۲۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 03 May 2016

این روزها شاهد تبلیغ یکی از فیلم های سیمایی روی پرده در شبکه های ماهواره ای هستیم.

«خنده های آتوسا» نام فیلمی است که در تیزر تبلیغاتی‌اش این جمله به چشم می خورد: «فیلمی که هرگز در جشنواره فیلم فجر اکران نشد».

همین جمله برای اینکه خیلی ها بفهمند این فیلم حاشیه های زیادی داشته کافی است. حاشیه هایی که نه تنها در نشست خبری اش خودشان را نشان دادند بلکه نامه تهیه کننده فیلم به رئیس سازمان صدا و سیما هم تکمیل کننده آنها بود.

امیر پورکیان که اصلی‌ترین نارضایتی‌اش از صدا و سیما مشکلاتی است که کویا این سازمان بر سر راه تبلیغاتش ایجاد کرده در نامه‌اش نوشته: «نترسید و بگذارید فیلم‌هایی که درد مردم امروز در آن است دیده شود زیرا بهتر است دردها در آثار هنری گفته شود تا در خیابان ها. در رسانه ای که تبعیض بیداد می کند فیلمی بیش از 300 آنونس رایگان دارد و فیلمی مانند «خنده های آتوسا» از نظر ممیزان محترم رد می شود.»

برخی ها فکر می کنند این شکل ابراز ناراحتی تهیه کننده را وقتی در کنار متن تیزر تبلیغاتی‌اش بگذاریم به این نتیجه می رسیم که قرار است با بازار گرمی از طریق حاشیه سازی رو به رو باشیم چرا که تجربه به تهیه کننده ها ثابت کرده که هرچقدر فیلمشان پر حاشیه تر باشد عده بیشتری برای تماشایش به سینماها می‌آیند.

البته کارگردان فیلم نظر دیگری دارد و می گوید: «هیچ کدام از ما به دنبال حاشیه سازی نیستیم. شاید در برخی موارد حاشیه ها به کمک فروش فیلم بیایند اما از طرف دیگر ممکن است توجه به محتوای آن و همچنین قضاوت تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهند و یا عواقب بد دیگری هم داشته باشند ما می خواهیم که این فیلم توسط کسانی که احتمالا از آن خوششان می آید دیده شود و در شرایطی معمولی درباره اش حرف زده شود. حالا ممکن است روش های تبلیغاتی هم وجود داشته باشد که از نظر تهیه کننده و عوامل مالی مناسب بیاید اما این منزله حاشیه سازی برای کار نیست.»

علیرضا فرید ادامه می دهد: «فیلم من به دنبال این نیست که کسانی را به سینما بکشاند که می خواهند چیزهای مگو ببینند و یا به فیلم های صرفا سرگرم کننده علاقه دارند بلکه «خنده های آتوسا» یک فیلم معمایی ست که مخاطبان خاص خودش را طلب می کند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
صداوسیما رو میخواد چه کار.؟برای فروش ماهواره کافیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار