کد خبر: ۲۰۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 04 April 2016

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان به کاربران حوزه مجازي در خصوص سوء استفاده از طريق کلاهبرداراي از طريق ايجاد صفحات جعلي يا فيشينگ هشدار داد.

سرگرد"علي عباسي کساني"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:برخي از سود جويان سايبري به تازگي با جعل نماد الکترونيک (enamad) اقدام به سرقت اطلاعات بانکي طعمه هاي خود هستند.

وي ادامه داد:کلاهبرداران فضاي مجازي در اين شيوه با ايجاد صفخات جعلي يا فيشينگ به دنبال فريب افراد هنگام خريدهاي اينترنتي هستند.

رئيس پليس فتاي استان ايلام با هشدار به خريداران در فضاي مجازي گفت:مهمترين نکته در جهت ناکام گذاشتن طراحان صفحات جعلي،رعايت نکات ساده امنيتي همچون تايپ کردن آدرس سايت و توجه به داشتن نماد الکترونيک است.

وي با تاکيد بر خودداري افراد از ورود به سايت هاي ناشناس گفت:کاربران فضاي مجازي افراد به ياد داشته باشند که تمامي سايت هاي مهم در فرم‌هاي ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده مي‌کنند.»

سرگرد کساني در پايان از عموم مردم خواست در صورت مواجه با جرايم اينترنتي مراتب را به وب سايت آدرس پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار