معلم روستایی در منطقه صفر مرزی کشورمان که توانست جان سه تن از دانش آموزان را از ریزش آوار نجات دهد، جان به جان آفرین تسلیم کرد. این در حالی است که تنها همکار وی در این مدرسه نیز به دلیل این حادثه دچار شکستگی پا شد، ولی دانش آموزان این مدرسه فاقد حصار با فداکاری دو معلم از خطر جستند.
کد خبر: ۲۰۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 04 April 2016
معلم روستایی در منطقه صفر مرزی کشورمان که توانست جان سه تن از دانش آموزان را از ریزش آوار نجات دهد، جان به جان آفرین تسلیم کرد. این در حالی است که تنها همکار وی در این مدرسه نیز به دلیل این حادثه دچار شکستگی پا شد، ولی دانش آموزان این مدرسه فاقد حصار با فداکاری دو معلم از خطر جستند.

در رویدادی دلخراش و مثال زدنی، معلمی که توانست جان سه تن از دانش آموزانش را از خطر حتمی برهاند، زیر آوار مدفون شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
به گزارش تابناک ، "علیرضا نخعی"، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در تشریح این حادثه گفت: در مسیر رفت و آمد دانش آموزان روستای نوک جو (از توابع دهستان روتک، شهرستان خاش)، دیوار مخروبه‌ای وجود داشت که به دلیل بارندگی‌های اخیر، استحکام آن به کمترین حد خود رسیده بود. زمانی که آموزگاران مدرسه متوجه شدند دیوار در حال ریزش است، دوان دوان خود را به دانش آموزان می‌رسانند و با پرت کردن ایشان، جانشان را از قرار گرفتن زیر آوار نجات می‌دهند. روستای نوک جو  شاهد حادثه‌ای دلخراش و افتخار آمیز بود. 

معلم فداکار جانش را فدای ۳ دانش آموزش کرد

وی با اشاره به اینکه این دیوار مربوط به فضای آموزشی مدرسه نبوده و از آن اهالی روستاست، افزود: متأسفانه پس از نجات دانش آموزان، معلمان فداکار، «حمیدرضا گنگوزهی» و «عبدالرئوف شهنوازی» زیر آوار گرفتار می‌شوند که یکی از این عزیزان به طور کامل در زیر آوار می‌ماند و دیگری پایش زیر آوار قرار می‌گیرد. مدتی طول می‌کشد تا با کمک اهالی منطقه این عزیزان را از زیر آوار نجات داده که متاسفانه در حین انتقال این معلمین فداکار به بیمارستان، حمید گنگوزهی در راه نجات دانش آموزان جان خویش را فدا می‌کند و عبدالرئوف شهنوازی نیز از ناحیه پا دچار شکستگی می‌شود. 

نخعی ضمن ستایش این اقدام، در ادامه گفت: کار این عزیزان، فداکاری بزرگ است که باعث افتخار جامعه ما و فرهنگیان خواهد بود. برای مرحوم گنگوزهی علو درجات را مسألت داریم و این واقعه را به همه فرهنگیان، دانش آموزان و به ویژه خانواده این مرحوم تسلیت می‌گوییم.  نخعی با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مراسم تشیع پیکر این معلم گرانقدر ساعت 10 صبح امروز دوشنبه ۱۶ فروردین در روستای گزو پشتکوه خاش برگزار می‌شود، افزود: از همه مردم عزیز و به ویژه همکاران گرامی تقاضا دارم، با حضور پرشکوه خود در مراسم تشییع پیکر این معلم فداکار، یاد و راه ارزشمند ایشان را گرامی بدارند.  به گزارش پانا، نخعی طی تماس تلفنی با عبدالرئوف شهنوازی دیگر معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی نوک جو، ضمن سپاس از اقدام فداکارانه این عزیزان و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت همکار فداکارش از روند درمان وی مطلع شد. 

مدرسه شهید رحیمی روستای نوک جو دو آموزگار از نیروهای ارزشمند خرید خدمات داشته و با آمار ۵۳ دانش آموز در نقطه صفر مرز ایران و پاکستان با فاصله ۳۰۰ کیلومتری از مرکز شهرستان خاش واقع شده و فاقد حصار است./م


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
پروانه صفت ، چشم بر او دوخته بودیم
ناگه که خبردار شدیم ، سوحته بودیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار