کد خبر: ۲۰۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 02 April 2016
تابناک گیلان: طبیعت در روز سیزده بدر، با فراهم کردن لطیف‌ترین هوا، میزبان ده‌ها هزار نفر در بخش‌های مختلف آستارا بود اما چهره این شهرستان در روز چهاردهم فروردین از نامهربانی گروهی از این مهمانان خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، با توجه به اینکه لطافت و پاکی طبیعت غربی ترین شهرستان استان سرسبز گیلان در روز ۱۳ نوروز میزبان ده‌ها هزار مسافر از اقصی نقاط کشور بود، ولی چهره زیبای طبیعت این شهرستان مرزی در روز چهاردهم فروردین پس از بازگشت مسافران حکایت از نامهربانی‌های کسانی داشت که قدردان این نعمت خداوند نبودند.

 

منطقه توریستی و زیبای حیران و مناطق ساحلی بندر آستارا به همراه حاشیه تالاب استیل و روستاهای خانه های آسیاب، ویرمونی، هودول، گیلده، مشند و بی بی یانلو که بیشتر مهمانان روز سیزده بدر را پذیرا بود به یک زباله‌دانی بزرگ تبدیل شده است.

 

بسیاری از زباله‌های ریخته شده در دامن طبیعت، ظروف یکبار مصرف غذا، آب معدنی و نوشابه هستند که برایشان زمانی برای نابودی و حل شدن در طبیعت متصور نیست.

 

خوشبختانه مهمانان روز سیزده بدر در طبیعت از لحاظ حفاظت از آتش رعایت جوانب ایمنی را کردند، اما ریزش زباله همچنان مشکل اصلی است که هر خانواده می‌تواند تنها با برگرداندن یک یا دو کیلوگرم زباله ریخته شده به طبیعت، عملا زیبایی بهار را حفظ کند.

 

اما اکنون باید برای جمع آوری زباله‌های ریخته شده در دامن طبیعت در روز سیزده بدر پول هنگفتی را خرج کرد تا طبیعت دوباره پاکی خود را به دست آورد.

 

گفتنی است، شهرستان بندر مرزی آستارا در روز سیزده بدر میزبان هزران نفر از گردشگران از کشور جمهوری آذربایجان و نقاط مختلف کشورمان به ویژه از استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، تهران و مازنداران و شهرهای همجوار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار