نمایشگاه سیر تاریخ پوشش بانوان در جهان و ایران از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری شیخ ابوالفتوح رازی این شهرستان برپا شد.
کد خبر: ۲۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 08 April 2015

به گزارش فارس نمایشگاه «سیر تاریخ پوشش جهان و ایران» همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن در شهرری افتتاح شد.

این نمایشگاه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری از 19 تا 26 فروردین ماه در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری شیخ ابوالفتوح رازی پذیرای علاقه‌مندان است.

در بخش سیر تاریخ پوشش جهان در قرون مختلف این نمایشگاه، مقوله پوشش و حیا و عفاف در قدیمی‌ترین آثار تاریخ بشر و الگو گرفتن زنان از الهه عفت به‌ عنوان عالی‌ترین در مصر، یونان باستان، روم باستان و بین‌النهرین اشاره شده است.

همچنین در این نمایشگاه به بررسی نحوه پوشش در دوران پیش از اسلام (هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان) و پس از اسلام (از ابتدای اسلام تا صفویان، افشاریان، زندیان، قاجاریان و دوران پهلوی) همچنین عفاف و حجاب در شعر و ادب پارسی کهن ایران و آرا و نظرات برخی فیلسوفان و اندیشمندان و نحوه پوشش و عفاف در ادیان (زرتشت، یهود، مسیحیت ) و اسلام (بررسی آیات، روایات و احکام) پرداخته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار