کد خبر: ۱۹۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 18 March 2016
استان‌ها > گیلان - شهردار آستارا گفت: شهرستان آستارا با برپایی بزرگ‌ترین سفره هفت‌سین کامل ایرانی به استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ،علی کوهی ، با بیان اینکه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همه ساله این شهرستان را به‌عنوان مقصد سفرهای نوروزی انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: شهرستان آستارا بیش از 15 جاذبه گردشگری دارد.

شهردار آستارا با بیان اینکه تمام امکانات لازم در این شهرستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فعال است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین سفره هفت‌سین کامل ایرانی در ورودی شهر پهن شد.

کوهی، هدف از گستردن این سفره هفت‌سین را پاسداشت آئین‌های ملی و باستانی عنوان کرد و افزود: شهرستان آستارا با برپایی بزرگ‌ترین سفره هفت‌‌سین کامل ایرانی در محل پارک بلوار خرمشهر به استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی رفت.

شهردار آستارا، خاطرنشان کرد: گردنه زیبای حیران، آبشار لاتون، تالاب استیل عباس آباد، بازارچه ساحلی، نوار ساحلی خزر، پناهگاه حیات وحش عباس آباد و باغ پرندگان از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به‌حساب می‌آیند.

کوهی با بیان اینکه میهمانان و زائران نوروزی همه سال از اماکن و بقعه‌های مذهبی این شهرستان دیدن می‌کنند، اظهار کرد: امام‌زادگان قاسم و ابراهیم(ع) در 10 کیلومتری جاده آستارا به سمت تالش، بقعه بابا حسن و بابا علی در شهر لوندویل، بقعه پیر قطب الدین صفوی در باش محله روستای باغچه‌سرا و بقعه شیخ تاج الدین محمود خیوی در روستای لیمر محله قرار دارند.

شهردار آستارا مقصد برخی از مسافران نوروزی را آب گرم علی داشی در روستای گیلده عنوان کرد و گفت: این آب گرم در 30 کیلومتری غرب شهرستان آستارا قرار دارد و از خاصیت درمانی بالایی برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار