رئيس پليس فتا استان ضمن تبريک سال نو، در خصوص کلاهبرداری هايی با عنوان تخفيف فروش کالا و يا قرعه کشی هشدار داد.
کد خبر: ۱۹۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 18 March 2016
رئيس پليس فتا استان ضمن تبريک سال نو، در خصوص کلاهبرداری هايی با عنوان تخفيف فروش کالا و يا قرعه کشی هشدار داد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از پايگاه خبری پليس، سرهنگ علی شفيعی بيان داشت: در پايان سال بسياری از سايت ها و فروشگاه ها اقدام به عرضه محصولات خود با تخفيف ويژه می کنند و افرادی که وقت ندارند و يا کالای مورد نظر خود را در محل سکونتشان پيدا نمی کنند به خريد اينترنتی رو می آورند و پس از انتخاب جنس مورد نظر از فروشگاه، در هنگام پرداخت الکترونيکی بايد مشخصات حساب و رمز آن را وارد کنند.

وی افزود: اين امر سبب می شود تا عده ای سودجو با طراحی فروشگاه های جعلی و يا مشابه سايت اصلی که در اصطلاح به آن فيشينگ گفته می شود اقدام به سرقت اطلاعات مشتريان کنند و يا اينکه پس از دريافت وجه نقد کالا را ارسال نکرده و سايت را می بندند.

رئيس پليس فتا استان خاطرنشان کرد: در هر دو روش قربانی آسيب می بيند که با اين اوصاف اطلاعات حساب فرد به دست مجرم می افتد که اصلاحا به آن  هک گفته  می شود و يا اينکه پولش را از دست می دهد.

شفيعی با تاکيد بر اينکه کاربران قبل از ورود به درگاه اينترنتی آدرس دقيق آن را کنترل کنند افزود: کاربران هنگام ورود در صفحات پرداخت الکترونيکی حتما به 2 پارامتر نشان قفل امنيتی و https توجه داشته و برای وارد کردن اطلاعات بانکی ازصفحه کليد مجازی استفاده کنند، همچنين دقت داشته باشند فروشگاه حتما بايد نشان اعتماد الکترونيک داشته باشد تا با خيال آسوده بتوانند خريد خود را انجام دهند.

وی ضمن تبريک سال نو بر تمام هموطنان با توجه به زحمات رسانه ها و خبر گزاری ها در پوشش هشدارها و خبرهای پليس فتا اظهار اميدواری کرد: در سال 1395 کمتر شاهد سهل انگارهای هموطنان در حوزه سايبر باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار