سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، نسبت به اقدامات افراد سودجو برای چهارشنبه سوری در فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۱۹۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 11 March 2016
به گزارش تابناک یزد، سرگرد حمید کیانی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی با موضوع ساخت و تهیه و خرید و فروش مواد محترقه هستیم، اظهار کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند، زیرا خسارت های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست.

وی با اشاره به اینکه اکثر حادثه دیدگان این ایام جوان و نوجوان هستند، افزود: والدین باید همواره به عنوان صمیمی‌ترین دوست فرزند دلبندشان او را هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی همراهی کرده و برای انجام فعالیت‌های بی‌خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی موارد لازم را به آنها گوشزد کنند.

کیانی ادامه داد: برخی از سایت‌ها در زمینه آموزش طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می‌کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، وی با اشاره به اینکه غالبا خرید مواد محترقه در فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به این موضوع کلاهبرداران سایبری مثل فیشینگ و... افزایش می‌یابد و قربانی آن کودکان و نوجوانان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار