پنجمین شب شعر عصای سفید به همت موسسه ادبی یادداشت نو و جامعه نابینایان استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد، این شب شعر که در سال‌های گذشته در روز 4 دی ماه (روز بزرگداشت رودکی) برگزار می‌شد، امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب و با حضور جمعی از نابینایان، اساتید شعر و ادب استان و همچنین «مهدی فرجی » شاعر مهمان در تالار شهرداری یزد برگزار شد.
«روح‌الله رنجبر» مدیرعامل نابینایان استان دراین گردهمایی ادبی، با تاکید بر این‌که راه را برای ما هموار کنید، ما پیمودن راه را بلدیم، افزود: عصای سفید نابینایان به منزله چراغ قرمز در رانندگی است که باید مورد توجه و احترام رانندگان قرار گیرد.
وی با بیان مسائل و مشکلات نابینایان از جمله نبود مسکن و اشتغال از اقدامات انجام شده برای اشتغال و تشکیل کارگروه توانمندسازی نابینایان در رشته‌های صنایع‌دستی و دایر کردن کارگاه‌های خانگی برای ایجاد استقلال اقتصادی و اجتماعی آنها در جامعه قدردانی کرد.
رنجبر همچنین با اشاره به تولید برنامه‌‌های خاص صدا و سیما درباره و ازدواج نابینایان برای نمایش توانمندی‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر آنها، از این سازمان تشکر کرد.
در ادامه این مراسم، شاعران و فرهیختگان جامعه ادبی همچون سیدمحمود الهام بخش، محمدعلی بستان، علی اکبرسلیمانی و شاعر مهمان مهدی فرجی به خواندن اشعار خود پرداختند.

به گزارش همشهری، همچپنین شاعران جوانی چون فاطمه موحدی‌فر، زینب قنبری، اکرم امیدی، سارا سلطانی و آزاده حاتمی از جامعه نابینایان استان یزد سروده‌های زیبای خود را خواندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار