رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوی گفت: تعداد345فقره پرونده دررابطه با تخریب چراگاههای غیرمجاز تشکیل شده است 192فقره خلع ید شده است و میزان مبلغ ضرروزیان اخذ شده 3میلیارد ریال در سال 94 است.
کد خبر: ۱۹۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 06 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه



به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، حمید سخایی فر در نشست خبری با خبرنگاران که همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی انجام گرفت، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال 94 منتبع طبیعی و ابخیزداری شهرستان خوی اظهار داشت: شهرستان خوی در دشتی نسبتاً وسیع با وسعت بیش از 461هزار هکتار زمین است که 11درصد کل استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است. و از این مقدار 370هزارهکتار منابع ملی و 66هزار هکتار اراضی زراعی، 4300هکتار را نیز باغات تشکیل داده اند.
وی به اهمیت و فواید منایع طبیعی و دلایل حفظ این منابع و تجدید شونده ها اشاره کرده و افزود: منابع طبیعی وظیفه کنترل آبهای سطحی و تغذیه آبهای زیرزمینی، چرخه آب در طبیعت، تولید علوفه و چوب و کاغذ، تولیدگیاهان دارویی و صنعتی، جذب گرد و غبار هوا و تلطیف آن، جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب، ترسیب کربن و تامین 50درصد پروتئین قرمز کشور را عهده دار هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوی تصریح کرد: احداث سدهای سنگی، ملاتی، گابیونی، اجرای طرح های آبخیزداری به 1850مترمکعب، اجرای طرحهای مختلف مرتعداری، تامین و توزیع 14000 اصله نهال وغیره از جمله اقدامات سال 94 این نهاد است.
وی گفت: تخصیص اراضی ملی جهت اجرای طرحههای دولتی و بخش خصوصی در 196هکتار، تبدیل اسناددفترچه ای در 8000هکتار، اخدسند باری منابع ملی در 2پلاک به مساحت 7600هکتار، تشکیل کارگاه های آموزشی در 9روستا از دیگر برنامه های این اداره است.
سخایی فر به میزان شکایات از کسانی که به تخریب اراضی ملی و مراتع پرداخته اند اشاره کرده و گفت: تعداد345فقره پرونده دررابطه با تخریب چراگاههای غیرمجاز تشکیل شده است 192فقره خلع ید شده است و میزان مبلغ ضرروزیان اخذ شده  3میلیارد ریال در سال 94 است.

خبرنگار:سعیدفرجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار