بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 02 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



علی پروین:این بچه عادل بد هم گل نمی زند!

ورزش > لیگ برتر - علی پروین می گوید رسیدن عنوان بهترین مهاجم بعد از انقلاب حق علی دایی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی پروین که برای بازی بزرگداشت بهزادی و احدی روی نیمکت نشست ، اعتقاد دارد مردم به درستی علی دایی را به عنوان بهترین مهاجم بعد از انقلاب انتخاب کرده اند. او درباره بازی بزرگداشت هم گفت:«واقعا این فرشاد پیوس یک گلزن مادرزاد است و ماشالله با این سن و  سال دیدید چطور گل می زد؟ البته این عادل هم بد گل نمی زند! بالاخره دیدیم فوتبال هم بلد است و بی خود این قدر به پای همه نمی پیچد.»



هشدار درباره ممنوع‌ التصویری رئیس دولت اصلاحات

مطهری درباره رای مردم تهران در انتخابات اخیر گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که تصور شود با ایجاد برخی محدودیت‌ها می‌توان جلوی تاثیرگذاری افراد را گرفت. برخی با ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق خواهان جلوگیری از تاثیرگذاری او بودند اما در عمل دیدیم که با این محدویت به مرجع سیاسی تبدیل شد. مسئولان امنیتی از این مسئله باید درس بگیرند و بدانند که این روش‌ها درست نیست. و رفتارشان را اصلاح کنند.

خبرآنلاین: علی مطهری نتایج انتخابات روز جمعه در تهران را حامل پیام مهمی برای مسئولان دانست و با اشاره به تاثیرگذاری رئیس جمهور دوره اصلاحات در این انتخابات خواست تا مسئولان در تصمیم‌شان در مورد او تجدید نظر کنند.

علی مطهری در مورد نتیجه انتخابات مجلس در تهران، گفت:  غیرقابل پیش بینی بود نتیجه این انتخابات درست و غیر قابل انکار است. صاحب‌نظران و  افرادی که در عرصه انتخابات حضور داشتند در بهترین حالت 20 کرسی برای اصلاح‌طلبان و 10 کرسی برای اصولگرایان متصور بودند.  البته نتیحه به دست آمده در شهرستان‌ها قابل پیش‌بینی بود اما اصلا برای تهران آن را پیش‌بینی نمی‌کردیم و برای من هم غیر منتظره بود.

 وی از علل نتایج این انتخابات را برخی رفتارهای انتخاباتی گروه های مختلف و برانگیختن حساسیت مردم دانست و گفت: ما در روزهای قبل از برگزاری انتخابات شاهد تخریب‌ و توهین و حتی انگلیسی خوانده شدن یک لیست و ادعای ارتباط آنان با بیگانگان بودیم که این امر موجب حساس شدن مردم و عکس المعل آنها شد. ورود برخی از شخصیت‌های سیاسی و اعلام حمایت آنها از برخی لیست‌ها نیز سبب شد تا عده قابل توجهی از مردم به یک لیست واحد رای دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اینکه آیا احتمال بداخلاقی پس از اعلام نتایج آرا را می داد، گفت‌: در ایام پس از اعلام نتایج با بداخلاقی مواجه نشدم و بیشتر بداخلاقی‌ها در روزهای منتهی به انتخابات بود.

حمیدرضا حاجی بابایی نیز درباره نتایج انتخابات مجلس در تهران اظهار کرد: نتیجه انتخابات را باید به صورت جامع نگاه کرد. آنچه که در کشور رخ داده بیانگر حضور گسترده مردمی و در کنار آن انتخاب افراد گوناگون از احزاب مختلف است. با وجود آنکه دلایل مطرح شده از سوی آقای مطهری را قبول دارم اما معتقدم باید زیر ساختی تر به نتیجه انتخابات در تهران توجه شود. مردم تهران مانند سایر حوزه‌ها انتخابی را انجام دادند که محترم است.

علیرضا محجوب نیز در این برنامه حضور گسترده مردم را قابل ملاحظه و شگفت انگیز توصیف کرد و گفت: نتیجه کسب شده در تهران غیرقابل پیش بینی نبود.

مطهری در ادامه این برنامه و در بیان علت مشارکت گسترده مردم در این دوره از انتخابات گفت:‌ رای مردم در تعیین سرنوشت مهم است و با رای آنها تغییر رخ می دهد. در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، شعار نامزد پیروز تغییر بود که این چنین هم شد. مردم در ین چند سال در مسائل مختلف از جمله بحث هسته‌ای شاهد تغییر بوده و احساس کردند که رایشان تاثیر گذار است. لذا در این دوره شاهد مشارکت بیشتری بودیم. در این دوره از انتخابات با افرادی مواجه بودم که در سال 92 شرکت نکرده و فکر می کردند که رایشان تاثیر گذار نیست اما بعد از 92 و تاثیر گذاری آرای مردم به این مهم پی برده و در این انتخابات شرکت کرده اند.

حاجی بابایی با اشاره به مشارکت‌ مردم در انتخابات‌های مختلف در ادوار گذشته یادآور شد:آنچه که در این دوره ازانتخابات و انتخابات قبلی رخ می دهد تاثیر گذاری رای مردم است که رای آنها با واسطه و یا بدون واسطه مسئولان را تعیین می کند. شاید گاهی اوقات با افکار منفی دلسردی میان مردم بوجود بیاید و از مشارکت کاسته شود اما همه انتخابات های برگزار شده در ادوار گذشته سالم بوده و نظام امین مردم بوده است. مشارکت بالای مردم در این دوره از انتخابات نیز نشان از ایمان مردم و گروه های سیاسی به نظام دارد و اگر در برخی اوقات برخلاف آن روی داده، باید آن را اصلاح کرد. این انتخابات نشان داد که نظام امین است و مردم خود تک تک نمایندگانشان را تعیین می کنند.

محجوب، انتخابات را بیانگر صدای مردم دانست و اظهار کرد:  مردم می خواستند در این دوره دیده شوند و به نظرات و دیدگاه‌هایشان توجه شود. از این رو سعی کردند مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.

وی حضور مردم در انتخابات را به معنای اعتماد به نظام مطرح کرد و افزود: اگر مردم اعتماد نداشتند پای صندوق نمی آمدند. آنها به سیستم اعتماد کردند و حضور یافتند. اعتماد پایدار زمانی است که صدای مردم شنیده و دیده شوند.

مطهری درباره بحث های رسانه‌ای در مورد ترکیب مجلس دهم گفت:‌ اینکه کلیت مجلس چه گرایشی دارد بسیار مهم است اما هنوز نمی توان حکم داد که اکثریت با اصولگرایان است یا اصلاح‌طلبان. ممکن است افرادی در لیست این جناح‌ها باشند اما وقتی به مجلس وارد می‌شوند ، در جرگه مستقل‌ها خواهند بود. تاثیر این طیف‌بندی در تشکیل فراکسیو‌ن‌ها اثر خود را به نمایش می‌گذارد. چراکه تصمیمات مهم در فراکسیون‌ها گرفته می‌شود.

وی در مورد اینکه او بالاخره اصولگرا است یا اصلاح‌طلب گفت: من دیوار کشی میان اصلاح طلبی و اصولگرایی را قبول ندارم و معتقدم همه ما باید هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا باشیم یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اصولگرای اصلاح‌طلب باشیم. چراکه اولین شرط برای اصولگرا بودن اصلاح‌طلبی است و فرد اصلاح‌طلب نیز نمی‌تواند بدون اصول عمل کند.

فرزند شهید مطهری ادامه داد:‌ بیشتر ما را اصولگرا می دانند اما در این دوره از انتخابات مستقل وارد شدم و فهرستی هم منتشر کردیم و گفتیم هم مانعی برای حضور در لیست‌ها نداریم. اصلاح‌طلبان ما را در لیست خود گذاشتند و از آنها هم متشکرم و اگر اصولگراها هم نام مرا در لیست خود می گذاشتند از آنها هم تشکر می کردم.

حاجی بابایی نیز در مورد اینکه آیا مجلس دهم را شبیه به مجلس پنجم پیش‌بینی می‌کند، گفت: درمورد ترکیب مجلس آنچه که از اخبار و اطلاعات به دست می آید فکر می‌کنم مجلس دهم می تواند شبیه مجلس پنجم باشد. البته تکلیف کرسی‌هایی که در مرحله دوم مشخص می شود، خیلی مهم است.

محجوب نیز در مورد طیف بندی مثل مجلس و احتمال شبیه بودن مجلس آتی با مجلس پنجم اظهار کرد:‌ نمایندگانی که از حوزه انتخابیه تهران برای مجلس انتخاب می‌شوند اصولا در جهت‌گیری مجلس موثر هستند. با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات تمام افراد یک لیست وارد مجلس شده‌اند، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که مجلسی تشکیل خواهد شد که به یاری دولت خواهد شتافت.  از این رو فکر نمی‌کنم که شبیه مجلس پنجم باشد.

 مطهری در مورد اولویت‌های مجلس دهم نیز گفت: مشارکت مردم در انتخابات کمک خواهد کرد تا جایگاه ایران در دنیا ارتقا یابد و از سوی دیگر به سیاست خارجی و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه نیز کمک می‌کند. من فکر می کنم که اولویت مجلس دهم همین خروج از رکود اقتصادی و رونق است و در گام بعدی سیاست داخلی است. مجلس باید به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کنار مسائل اقتصادی توجه کند چراکه قانون اساسی همه مسائل را در برمی گیرد.

حاجی بابایی نیز از مسائل معیشتی، اشتغال ، رونق تولید و توجه به تولید داخلی و اجتناب از اقتصاد وارداتی و نیز رونق مسکن و رفع‌بی‌عدالتی‌ها در مورد درآمد اقشار مختلف را از اولویت‌های مجلس آتی ذکر کرد.

محجوب نیز رونق اقتصادی؛ افزایش آرامش و امید را از اولویت‌های مجلس آتی بیان کرد و گفت: باید به معیشت گروه‌های مختلف جامعه توجه ویژه‌ای صورت بگیرد چراکه آبادانی و پیشرفت کشور در صورتی است که هیچ فقیر و تهدستی در جامعه وجود نداشته باشد.

مطهری همچنین در مورد نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی در مجلس دهم گفت: محور اقتصاد مقاومتی توجه به درون و استعداد های داخلی است. مجلس آینده هم باید همین نگاه را داشته باشد و اتکایی به خارج نداشته باشد.

محجوب نیز در این ارتباط اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد ما وضعیت مطلوب و رو به توسعه به خود بگیرد، بدون نسخه اقتصاد مقاومتی موفق نخواهیم شد. برای اجرایی کردن این شاه بیت اقتصادی نیاز به حمایت از کار، کارگر ایرانی و تولید داخلی داریم.  

حاجی بابایی نیز با اشاره به وجود میلیون‌ها تحصیلکرده در جامعه و منابع طبیعی در کشور گفت: با وجود سرمایه‌های انسانی و طبیعی که در کشور وجود دارد می‌توان روی پای خود ایستاد. البته ما از سرمایه‌گذاری خارجی هم استقبال می‌کنیم اما نباید به آنها امید داشته باشیم که بخواهند برای ما دلسوز باشند. ما باید به سمتی پیش برویم که سرمایه کشور را با نیروی جوان و اعتماد به اقتصاد مقاومتی که اصول آن توسط اقتصاددان نوشته شده، با اعتماد پی بگیریم.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا لاریجانی در دور بعدی نیز رییس مجلس خواهد بود، گفت: از حالا زود است که بخواهیم در این ارتباط سخن بگوییم.

نماینده مردم تهران در پایان رای مردم تهران در انتخابات اخیر حامل پیام مهمی برای مسئولان نظام بود، گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که تصور شود با ایجاد برخی محدودیت‌ها می‌توان جلوی تاثیرگذاری افراد را گرفت. برخی با ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق خواهان جلوگیری از تاثیرگذاری او بودند اما در عمل دیدیم که با این محدویت به مرجع سیاسی تبدیل شد. مسئولان امنیتی از این مسئله باید درس بگیرند و بدانند که این روش‌ها درست نیست. و رفتارشان را اصلاح کنند.



اقساط وام 60 تا 160 میلیون تومانی مسکن

با مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن زوجین به 60 تا 160 میلیون تومان رسید که به تبع این تغییر، اقساط این تسهیلات هم تا حداکثر 2.2 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
خبرگزاری ایسنا: با مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن زوجین به 60 تا 160 میلیون تومان رسید که به تبع این تغییر، اقساط این تسهیلات هم تا حداکثر 2.2 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

بعد از تصویب و اجرای دو طرح وام مسکن - صندوق پس انداز یکم و وام از محل اوراق - در سال جاری، این بار شورای پول و اعتبار با ایجاد تغییراتی، فضای بازتری برای زوجین به منظور استفاده از این تسهیلات فراهم کرد.

صندوق پس انداز یکم (خانه اولی ها) که از خرداد امسال از سوی بانک مسکن در دستور کار قرار گرفت، بر اساس موقعیت جغرافیایی در سه سطح 80 میلیون تومان در تهران، 60 میلیون در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر و همچنین 40 میلیون تومان در سایر مناطق شهری اجرایی و به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کند. ارائه تسهیلات از این طریق از محل سپرده گذاری بوده و به خانه اولی ها تعلق دارد که مجموعه افراد متاهل و مجرد را در بر می گیرد.

با مصوبه روز گذشته شورای پول و اعتبار، سطح تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز یکم برای زوجین اضافه شد؛ به طوری که زوجین خانه اولی روی یک پلاک ثبتی در تهران که وام آن 80 میلیون تومان است، می توانند 160 میلیون تومان تسهیلات یعنی به ازای هر نفر 80 میلیون تومان دریافت کنند.

بازپرداخت 330 میلیونی برای وام 160 میلیونی

گرچه تاکنون جزئیاتی از نحوه پرداخت این تسهیلات اعلام نشده است اما طبق شرایط قبلی یعنی با سود 14 درصد و دوره حداکثری 12 ساله برای بازپرداخت، متقاضی وام 160 میلیون تومانی با پرداخت به روش ساده باید ماهانه 2.3 میلیون تومان طی 144 ماه قسط پرداخت کنند. وام 160 میلیون تومانی نیز حدود 171 میلیون تومان سود به همراه دارد و در مجموع باید 330 میلیون تومان به بانک مسکن برگردانده شود.

سود 128 میلیونی برای وام 120 میلیونی

وام 60 میلیونی صندوق پس انداز میکن برای زوجین ساکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نیز برای هریک جداگانه پرداخت می شود که در مجموع 120 میلیون تومان خواهد بود. در این حالت زوجین باید در یک دوره 12 ساله (یعنی حداکثر زمان باز پرداخت) و با سود 14 درصد، ماهانه 1.7 میلیون تومان قسط پرداخت کنند و در نهایت با سود 128 میلیون تومانی، 248 میلیون تومان سود و اصل وام دریافتی را پرداخت کنند.

اقساط وام 80 میلیونی زوجین

زوجینی که در سایر مناطق جغرافیایی کشور زندگی می کنند، می توانند به ازای هر نفر 40 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. بر این اساس 80 مییلیون تومان وام به آنها تعلق می گیرد که البته باید در دوره 144 ماهه برای هر ماه یک میلیون و 150 هزار تومان قسط پرداخت کنند. سود وام 80 میلیونی در حدود 85 میلیون تومان و مجموع بازپرداخت آن 165 میلیون است.

جزئیات وام از محل اوراق

دیگر مصوبه شورای پول و اعتبار مربوط به افزایش سطح تسهیلات مسکن برای زوجین از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن بود که البته این وام اخیرا افزایش یافت و از 35 به حداکثر 60 میلیون تومان رسیده بود.

بنابراین مصوبه، وام جدید مسکن در سه سطح و براساس مناطق جغرافیایی اینگونه توزیع شد که 60 میلیون تومان برای تهران، 50 میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر و همچنین 40 میلیون تومان برای سایر مناطق بود که در این حالت متقاضی باید حداکثر در یک دوره 12 ساله و با سود 18.5 درصد اقساط وام‌ را پرداخت می‌کرد.

اما با تصمیمات اخیر شورای پول و اعتبار هر یک از وام‌های پرداختی از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن (حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز) که - دریافت‌کننده باید به ازای میزان وام خود اوراق از بازار بورس تهیه کند - برای زوجین افزایش یافته و هر کدام می‌توانند براساس مناطق جغرافیایی محل سکونت خود و حداکثر تا 80 درصد ارزش ملک از این وام بهره ببرند.

براین اساس با توجه به این‌که در مورد این تسهیلات نیز فعلا میزان سود و شرایط بازپرداخت به مانند وام‌های معمولی از این محل خواهد بود، شرایط پرداخت اقساط به شرط زیر است:

اقساط 1.7 میلیونی برای وام 100 میلیونی

زوجینی که در تهران زندگی می‌کنند می‌توانند به جای وام 60 میلیونی، 100 میلیون تومان تسهیلات به ازای هر نفر 50 میلیون تومان دریافت کنند که دراین حالت مجموع اقساط پرداختی در هر ماه یک میلیون و 733 هزار تومان خواهد بود.

دریافت کنندگان تسهیلات باید در پایان دوره 144 ماهه، 150 میلیون تومان به ازای وام 100 میلیونی پرداخت کرده که در کل، اصل و سود این تسهیلات 250 میلیون تومان است.

بازپرداخت 200 میلیونی وام 80 میلیون تومانی

اما زوجینی که در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر ساکن هستند به جای وام 50 میلیون تومانی که برای افراد معمولی از طریق اوراق حق تقدم در نظر گرفته شده می‌توانند تا 80 میلیون تومان و به ازای هر نفر 40 میلیون تومان دریافت کنند.

مجموع اقساط وام 80 میلیونی حدود یک میلیون و 380 هزار تومان در هر ماه خواهد بود. دریافت‌کننده باید در پایان 12 سال، 119 میلیون تومان سود به ازای این وام پرداخت کند که در مجموع وام 80 میلیون 200 میلیون تومان بازپرداخت می‌شود.

وام 60 میلیونی تسهیلات افزایش یافته برای زوجینی است که در سایر مناطق ساکن هستند؛ به گونه‌ای که وام 40 میلیونی متعلق به این گروه تا 60 میلیون تومان به ازای هر نفر 30 میلیون تومان برای زوجین قابل پرداخت است.

تسهیلات‌گیرندگان از این محل ماهانه حدود یک میلیون تومان و در پایان 12 سال نزدیک به 90 میلیون تومان سود پرداخت خواهند کرد که مجموع بازپرداخت 60 میلیونی زوجین 150 میلیون تومان است.



سخنان بی‌ ادبانه و توهین‌ آمیز یک نماینده؟

یکی از روزنامه‌های صبح امروز کشور گزارشی از صحبت‌های توهین‌آمیز و بی‌ادبانه یک نماینده فعلی مجلس - که برای مجلس دهم هم رأی آورده - منتشر کرده و نوشته است که این سخنان آنقدر سخیف است که نمی‌توان بخش‌هایی از آن را منتشر کرد!

روزنامه «قانون» در این گزارش، قسمت‌هایی از صحبت‌های «نادر قاضی‌پور» را منتشر کرده و از وی بخاطر این اظهارات به شدت انتقاد کرده است. در پایان این گزارش آمده که قاضی‌پور چنین اظهاراتی را تکذیب کرده و این در حالی است که روزنامه قانون نوشته که فیلم این اظهارات موجود است.

با توجه به اینکه در این گزارش از برخی اشخاص از جمله قاضی‌پور که اظهاراتی به وی منتسب شده، اسم آورده شده است، «ایسنا» محتوای این گزارش را تأیید یا رد نمی‌کند اما برای تنویر افکار عمومی و با این امیدواری که واکنش‌های رسمی به چنین اظهاراتی نشان داده شود، متن کامل گزارش امروز روزنامه قانون بدون جرح و تعدیل بازنشر می‌شود:

نگاهی به سخنان حیرت‌انگیز یک نماینده مجلس

قاضی‌پور وارث احمدی‌نژاد!

مجلس نهم ویژگی‌های خاص فراوانی د‌اشت؛ د‌ر آن برخی نمایند‌گان مسئولان را تهد‌ید‌ به مرگ کرد‌ند‌، تهمت زد‌ند‌، خلاف منافع ملی و مرد‌م کار کرد‌ند‌. امروز ولی یک نمایند‌ه از همان جنس د‌ر میتینگ انتخاباتی خود‌ د‌ر حضور تعد‌اد‌ زیاد‌ی از مرد‌ان و زنان ارومیه سخنان سخیفی را به زبان آورد‌ه است که نوشتن آن مشکل و شنید‌ن آن تأسف‌بار است.

ترویج بی‌اخلاقی

ناد‌ر قاضی‌پور، نمایند‌ه مرد‌م متد‌ین ارومیه، د‌ر اقد‌امی ناشایست نه‌تنها به یک روحانی و نمایند‌ه مجلس اتهام‌های بی‌محتوایی زد‌ه‌ است، بلکه به زنان و د‌ختران کشور نیز توهین ‌کرد‌ه است. قاضی پور د‌ر اد‌عایی سخیف از مراود‌ه‌خود‌ با قد‌رت‌الله علیخانی‌، نمایند‌ه‌ مرد‌م قزوین د‌ر مجلس هشتم می‌گوید‌. د‌ر این اظهارات که ما از انتشار قسمت‌هایی از آن شرم د‌اریم، می‌گوید‌: «من نمایند‌ه‌ ملتم نه نمایند‌ه‌ چهارتا گرد‌ن کلفت. من نوکر مسئولین نیستم. کیفشان را حمل نمی‌کنم و تعریفشان نمی‌کنم. شما د‌ر د‌و ساعت به من 200 هزار رأی د‌اد‌ید‌. برای اینکه مرا ... کنید‌ تا به جان این مسئولان بیفتم. می‌گویند‌ یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کرد‌ند‌، د‌ختر بچه‌ای آن طرف د‌اشت گریه می‌کرد‌. گفتند‌ تو چرا گریه می‌کنی؟ گفت: (...)!

فحاشی

وی د‌ر اد‌امه با توهین به نامزد‌هایی که برای انتخابات اعلام حضور کرد‌ه‌بود‌ند‌ می‌گوید‌: «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! ... مجلس جای زنان نیست؛ جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌؟!

اد‌عای رکیک

قاضی پور د‌ر اظهاراتی شنیع و خلاف شرع و عرف می‌گوید‌:« شیخ قد‌رت‌الله علیخانی نمایند‌ه قزوین بود‌، قزوینی است، د‌ر مجلس همه از او می‌ترسند‌ به یکی از نمایند‌ه‌های همشهری ما که قد‌ کوتاهی هم د‌اشت گفته بود‌ بیا ببرمت یک شب مهمان من باش. یک روز رفته بود‌م جایی، گفتم شیخ کجاست؟ گفتند‌ د‌ستشویی، من هم رفتم د‌ستشویی، د‌ید‌م همه جا را شسته و د‌ستمال کاغذی گذاشته چون وسواس د‌ارد‌، خم شد‌ وضو بگیرد‌ که (...) بعد‌ غش کرد‌ افتاد‌ روی زمین، د‌ر را باز کرد‌م د‌ید‌م 20 نفر به خاطر سر و صد‌ای ما پشت د‌ر آمد‌ه اند‌. گفتم حاج آقا کمین زد‌ه بود‌ کمین خورد‌!یک هفته به مجلس نیامد‌. بعد‌ از یک هفته که مرا د‌ید‌ سر و صد‌ا کرد‌ و نمایند‌گان د‌ورش جمع شد‌ند‌. پهلویش را باز کرد‌ گفت بیایید‌ ببینید‌ این فلان فلان شد‌ه چه بلایی سر من آورد‌ه است! ببینید‌ کبود‌ شد‌ه است. گفتم حاج آقا آن جای د‌یگرت را هم نشان بد‌ه! مجلس جای سوسول بازی نیست! به مجلس مرد‌ بفرستید‌؛ حد‌اقل کاری هم نکند‌ آن یکی کار را بتواند‌ بکند‌!

مبلغ پان‌ترکیسم

وی د‌ر اد‌امه با بیان سخنانی که پان‌ترکیست‌های افراطی به آن معتقد‌ند‌، افزود‌: «ارومیه اول شر و آخر خیر است. خط مقد‌م است. من نه، ولی مجلس را د‌ست بچه‌ها ند‌هید‌! د‌ست سوسول ند‌هید‌! د‌ست کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌ ند‌هید‌! من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ چه ...ی خورد‌ه‌اند‌ تا به حال؟»

اعتراض تشکل زنان و امام جمعه

جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ ارومیه، د‌ر واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صاد‌ر کرد‌ و همچنین حجت الاسلام سید‌مهد‌ی قریشی، امام ‌جمعه‌ ارومیه د‌ر خطبه‌های نماز جمعه به این اظهارات واکنش نشان د‌اد‌ه و گفته: «گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنان‌شان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقد‌سی است ولی باید‌ حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خد‌اپسند‌انه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید‌ به زبان آورد‌. توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست».

تکذیب قاضی‌پور

این فرد‌ د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار «قانون» اظهارات را تکذیب می‌کند‌، ولی قاضی‌پور با این حجم سخنان توهین‌آمیز و خلاف شرع، هم نمایند‌ه مجلس نهم بود‌ه و هم د‌ر این د‌وره برای نمایند‌گی رأی آورد‌ه است.

این اقد‌امات که فیلم آن هم موجود‌ است و این نمایند‌ه‌ نمی‌تواند‌ به‌راحتی از زیر بار آن شانه‌ خالی کند‌، هم باید‌ د‌ر شورای‌ نظارت بر نمایند‌گان که د‌ر این د‌وره از مجلس بسیار ضعیف عمل‌ کرد‌ بررسی شود‌ و هم شورای‌ محترم نگهبان د‌رباره تأیید‌ چنین فرد‌ی به مرد‌م پاسخگو باشد‌؛ چراکه بیانات، اقد‌امات و تفکرات این فرد‌ نه تنها د‌ر شأن یک نمایند‌ه‌ مجلس نیست، بلکه اگر یک فرد‌ عاد‌ی نیز این اقد‌امات را انجام د‌هد‌، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و مجازات می‌شود‌. امید‌واریم د‌ر هنگام بررسی اعتبارنامه قاضی‌پور چنین رفتارهایی از چشم‌ها د‌ور نماند‌.




خانه تکانی در مجلس دهم/ 198 نماینده مجلس نهم از ورود به مجلس دهم بازماندند

سیاست > مجلس - از میان 290 نفر نماینده مجلس نهم، 198 نفرشان دیگر نتوانستند به مجلس دهم راه یابند. 69 نفر ابقا شده و 23 نفر هم به مرحله دوم راه یافته‎اند.

نسرين وزيري: اگرچه تعداد محدودي از آنها ديگر ثبت نام نکرده و يا رد صلاحيت شدند اما عموما پس از مشارکت در امر کانديداتوري با پاسخ منفي اهالي حوزه انتخابيه شان روبرو شدند.

ابقاي تنها 24 درصد از نمايندگان را تنها در مجالس ششم و هفتم شاهد بوديم که ترکيب نمايندگان نسبت به دور پيش از آن دچار تغييرات عديده و عمده شد. اگرچه در حال حاضر برخي اصرار دارند که مجلس دهم را «اصولگرا» بدانند، اما اين حجم تغيير که نمونه مشابهش را در گذشته شاهد بوديم، مويد سخنان آنان نيست. مگر آنکه از 21 نماينده مجلس نهم که به مرحله دوم راه يافته اند، تماما يا بخش زيادي از آنها در آن مرحله پيروز شوند.

جدول زير ميزان تغييرات در هر يک از مجالس گذشته را نشان مي دهد:

 

از دوره‌​ای به دور بعد

تعداد نمایندگان ابقاشده در دور بعد

درصد نمایندگان ابقا شده

درصد تغییر نمایندگان

از مجلس اول به دوم

106 نفر

39

61

از مجلس دوم به سوم

103 نفر

38

62

از مجلس سوم به چهارم

87 نفر

32

68

از مجلس چهارم به پنجم

104 نفر

39

61

از مجلس پنجم به ششم

70 نفر

24

76

از مجلس ششم به هفتم

70 نفر

24

76

از مجلس هفتم به هشتم

107 نفر

37

63

از مجلس هشتم به نهم

101 نفر

35

65

از مجلس نهم به دهم

69 نفر

24

76

 

براي آنکه از تغييرات در مجلس دهم به نسبت مجلس نهم آگاه شويد، مي توانيد به جدول زير مراجعه کنيد:

 

استان/ حوزه انتخابیه

اسامي نمايندگان مجلس نهم

وضعيت در مجلس دهم

اهر و هریس:

آذربایجان شرقی

عباس فلاحي باباجان

حذف شد

بستان‌آباد:

غلامرضا نوذري

حذف شد

بناب

محمد باقري بناب

حذف شد

تبریز، اسکو و آذر شهر

مسعود پزشکيان

عليرضا منادي سپيدان

محمدحسين فرهنگي

ميرهادي قره سيد

رضا رحماني

محمد اسماعيل سعيدي

ابقا شد

به مرحله دوم راه يافت

به مرحله دوم راه يافت

حذف شد

حذف شد

حذف شد

سراب

مهناز بهمني

حذف شد

شبستر

علي عليلو

به مرحله دوم رفت

کلیبر و هوراند

ارسلان فتحي پور

حذف شد

مراغه و عجب شیر

مهدي دواتگراي

به مرحله دوم راه یافت.

مرند و جلفا

محمد حسين نژاد

به مرحله دوم رفت.

ملکان

شهروز افخمي

حذف شد

میانه

محمدعلي مددي

سيد بهلول حسيني

حذف شد

حذف شد

هشترود و چاراویماق

غلامحسين شيري

حذف شد

ورزقان

دهقان الله وردي

حذف شد

 ارومیه

آذربایجان غربی

نادر قاضي پور

جواد جهانگيرزاده

عابد فتاحي

ابقا شد

حذف شد

حذف شد

بوکان

محمد قسیم عثمانی

محمد قسیم عثمانی

خوی

سرشت و پیرانشهر

مويد حسيني صدر

حذف شد

سلماس

 

علی‌اکبر آقایی مغانجوقی

حذف شد (درگذشت)

ماکو و چالدران

محمد عليپور

حذف شد

مهاباد

عثمان احمدي

حذف شد

میاندوآب،

تکاب و شاهین دژ

روح الله بيگي

مهدي عيسي زاده

حذف شد

حذف شد

نقده و اشنویه

عبدالکریم حسین زاده

ابقا شد

اردبیل، نمین، سرعین و نیر

اردبیل

منصور حقيقت پور

کمال الدين پيرموذن

مصطفي افضلي فرد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

پارس آباد و بیله سوار

حبيب برومد

حذف شد

خلخال و کوثر

جليل جعفري بنه

حذف شد

گرمی

ميرقسمت موسوي

حذف شد

مشکین شهر

يونس اسدي

حذف شد

اردستان

اصفهان

احمد بخشايش اردستاني

حذف شد

اصفهان

حسن کامران

نيره اخوان

احمد سالک

عباس مقتدايي

حميدرضا فولادگر

حذف شد

حذف شد

ابقا شد

حذف شد

ابقا شد

چادگان، فریدون شهر و فریدن

محمدعلي اسفناني

حذف شد

خمینی شهر

محسن صرامي

حذف شد

خوانسار و گلپایگان

سيدمحمدحسين ميرمحمدي

حذف شد

سمیرم

مسعود پيرمراديان

حذف شد

شاهین‌شهر، برخوار و میمه

حسينعلي حاجي دليگاني

ابقا شد

شهرضا

عوض حيدرپور شهرضايي

حذف شد

فلاورجان

سیدناصر موسوی‌لارگانی

ابقا شد

قمصر و نطنز

محمد فيروزي

حذف شد

کاشان، آران و بیدگل

عباسعلي منصوري

حذف شد

لنجان

مجيد منصوري

حذف شد

مبارکه

علي ايران پور

حذف شد

نائین

سيدحميدرضا طباطبايي

حذف شد

نجف‌آباد

ابوالفضل ابوترابی

ابقا شد

ساوجبلاغ و طالقان

البرز

مفيد کيايي نژاد

حذف شد

کرج

عزیز اکبریان

محمد جواد کولیوند

ابقا شد

ابقا شد

ایلام، مهران، ایوان، سیروان، ملکشاهی و چرداول

ایلام

علي اکبر متين

احمد شوهاني

حذف شد

حذف شد

دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره:

علي محمد احمدي

به مرحله دوم راه یافت.

دشتستان

بوشهر

سيدمهدي موسوي نژاد

حذف شد

کنگان، دیر و جم

شيخ موسي احمدي

حذف شد

دشتی و تنگستان

محمدمهدي پورفاطمي

حذف شد

بوشهر، گناوه و دیلم

عبدالحمید جميری

حذف شد

پاکدشت

تهران

فرهاد بشيري

حذف شد

تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

غلامعلي حدادعادل

سيدعليرضا مرندي

سيدمحمدحسن ابوترابي فرد

مرتضي آقاتهراني

سيدمسعود ميرکاظمي

بيژن نوباوه وطن

اسماعيل کوثري

احمد توکلي

سيدمحمود نبويان

سيدمهدي هاشمي

محمدرضا باهنر

علي اصغر زارعي

فاطمه رهبر

عليرضا زاکاني

زههر طبيب زاده نوري

روح الله حسينيان

حسين مظفر

فاطمه آليا

مهدي کوچک زاده

غلامرضا مصباي مقدم

لاله افتخاري

محمدسليماني

حميد رسايي

مجتبي رحماندوست

مهرداد بذرپاش

حسين طلا

الياس نادران

حسين نجابت

عليرضا محجوب

علي مطهري

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

حذف شد

ابقا شد

ابقا شد

دماوند و فیروزکوه

حمیدرضا مشهدی عباسی

حذف شد

رباط کریم و بهارستان

ابراهيم نکو

به مرحله دوم راه يافت

شهریار، قدس و ملارد

حسين گروسي

به مرحله دوم راه يافت

ورامین و پیشوا

سید حسین نقوی حسینی

ابقا شد

 

 

 

اردل و فارسان

چهارمحال بختياري

حميدرضا عزيزي فارستاني

حذف شد

بروجن

اميرعباس سلطاني

حذف شد

شهرکرد

سيد سعيد زمانيان

حذف شد

لردگان

محمد جليل سرقلعه

حذف شد.

بیرجند و  درمیان

خراسان جنوبي

سیدمحمدباقر عبادی

ابقا شد

فردوس، سرایان، طبس و بشرویه

محمدعلي عبدالله زاده

حذف شد

قائنات

جواد هروي

حذف شد

نهبندان و سربیشه

مراد هاشم زهي

حذف شد

تربت حیدریه، مه ولات و زاوه

خراسان رضوي

ابوالقاسم خسروی

به مرحله دوم رفت

تربیت جام، تایباد و باخرز

غلامرضا اسداللهي

حذف شد

چناران

محمد دهقان

ابقا شد

خواف و رشتخوار

محمود نگهبان سلامی

ابقا شد

درگز

حسين محمدزاده

حذف شد.

سبزوار،جغتای، جوین و خوشاب

محمدرضا محسني سبحاني

رمضانعلي سبحاني

حذف شد

حذف شد

فریمان،سرخس

احمد سجادي

حذف شد

قوچان و فاروج

هادی شوشتری

ابقا شد

کاشمر،بردسکن و خلیل آباد

محمدرضا اسماعيل نيا

حذف شد

گناباد و بجستان

محمد رجايي

حذف شد

مشهد و کلات

اميرحسين قاضي زاده

سيد هاشمي بني هاشمي

نصرالله پژمانفر

جواد کريمي قدوسي

محمدحسين حسينزاده بحريني

ابقا شد

حذف شد

ابقا شد

ابقا شد

ابقا شد

نیشابور و فیروزه

حسين سبحاني نيا

علي مروي

حذف شد

حذف شد

اسفراین

خراسان شمالي

هادي قوامي

ابقا شد

بجنورد، مانه، جاجرم

موسي الرضا ثروتي

قاسم جعفري

حذف شد

حذف شد

شیروان

عبدالرضا عزیزی

ابقا شد

فاروج

هادی شوشتری

ابقا شد

آبادان

خوزستان

جواد سعدون زاده

محمد سعيد انصاري

سيد حسين دهدشتي

حذف شد

حذف شد

حذف شد

اندیمشک

سيدعيسي دارايي

حذف شد

اهواز و باوی

ناصر سوداني

سیدشکرخداموسوی

سید شریف حسینی

حذف شد

ابقا شد

ابقا شد

ایذه و باغملک

حجت الله درويش پور

حذف شد

بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان

حبيب آقاجري

به مرحله دوم راه يافت

بهبهان

محمدباقر شريعت

حذف شد

خرمشهر

عبدالله سامری

ابقا شد

درفول

عباس پاپی زاده

ابقا شد

دشت آزادگان و هویزه

ناصر صالحي نصب

حذف شد

رامهرمز و رامشیر

شمس الله بهمني

حذف شد

شادگان

عبدالله تميمي

حذف شد

شوش

سید راضی نوری

ابقا شد

شوشتر و گتوند

سيدمحمد سادات ابراهيمي

حذف شد

مسجد سلیمان،لالی

اسماعيل جليلي

حذف شد

ابهر و خرمدره

زنجان

محمدرضا خان محمدی

به مرحله دوم راه یافت.

خدابنده

محمد موسوي سجاسي

حذف شد.

زنجان و طارم

محمد اسماعيلي

محسن عليمرداني

حذف شد

حذف شد

ماه نشان، ایجرود

رضا عبداللهي

حذف شد

دامغان

سمنان

عبدالرحمن رستميان

حذف شد

سمنان و سرخه

جواد خسروي

حذف شد

شاهرود

کاظم جلالي

ابقا شد (از حوزه انتخابيه تهران)

گرمسار

غلامرضا کاتب

ابقا شد

ایرانشهر، سرباز،دلگان

سيستان و بلوچستان

سعيد اربابي

حذف شد

چاه‌بهار، نیک شهر و کنارک

يعقوب جدگال

حذف شد

خاش،نصرت آباد،میرجاوه

حميدرضا پشنگ

حذف شد

زابل، زهک و هیرمند

سيدباقر حسيني

حليمه عالي

حذف شد

حذف شد

زاهدان

ناصر کاشاني

حسينعلي شهرياري

حذف شد

ابقا شد

سراوان،سیب

هديات الله ميرمراد زهي

حذف شد

آباده ، بوانات وخرم بید

فارس

رحیم زارع

ابقا شد

اقلید

الياس طاهري

حذف شد

پاسارگاد ، مرودشت و ارسنجان

محمدمهدی برومندی

ابقا شد

جهرم

محمدرضا رضايي کوچي

ابقا شد

داراب و زرین دشت

نبي الله احمدي

حذف شد

رستم و ممسنی

نوذر شفيعي

حذف شد

سپیدان

عنايت الله هاشمي

حذف شد

سروستان ، خرامه و کربال

داریوش اسماعیلی

ابقا شد

شیراز

ضرغام صادقي

جعفر قادري

احمدرضا دستغيب

سيدحسين ذوالنور

حذف شد

ابقا شد

حذف شد

حذف شد

فسا

محمدحسين دوگاني

حذف شد

فیروزآباد ، فراشبند و قیر و کارزین

نادر فريدوني

حذف شد

کازرون

شاهين محمدصادقي

حذف شد

لارستان ، گراش و مهر

جمشید جعفرپور

ابقا شد

لامرد و مهر

سيدموسي موسوي

حذف شد

نیریز و استهبان

محمد سقايي

حذف شد

بوئین زهرا

قزوين

روح الله جاني عباسپور

حذف شد

تاکستان

رجب رحماني

حذف شد

قزوین و آبیک

داود محمدی

مرتضي حسيني

ابقا شد

حذف شد

قم

قم

علي لاريجاني

ابقا شد

 

محمدرضا آشتياني عراقي

حذف شد

 

احمد اميرآبادي

ابقا شد

بیجار

کردستان

سيدمحمد بياتيان

حذف شد

سقز و بانه

محسن بيگدلي

ابقا شد

سنندج، دیوان دره و کامیاران

سالار مرادي

سيدحسن علوي

به مرحله دوم راه یافت

به مرحله دوم راه يافت

قروه و دهگلان

حامد قدرمرزي

حذف شد

مریوان و سروآباد

اميد کريميان

به مرحله دوم راه يافت

بافت، رابر، ارزوئیه

کرمان

علي رضا منظري توکلي

حذف شد

بم، ریگان، فهرج و نرماشیر

موسي غضنفرآبادي

حذف شد

جیرفت و عنبرآباد

فرج الله عارفي

حذف شد

رفسنجان و انار

حسين آذين

حذف شد

زرند و کوهبنان

حسین امیری خامکانی

ابقا شد

سیرجان و بردسیر

شهباز حسن پور

حذف شد

شهربابک

حسين فتحي

حذف شد

کرمان و راور

محمدمهدي زاهدي

غلامرضا پور ابراهيمي

ابقا شد

ابقا شد

کهنوج، منوجان، روداب، فاریاب، قلعه‌گنج

محمدرضا اميري

حذف شد

اسلام‌آباد غرب

کرمانشاه

علي جليليان

حذف شد

پاوه

نعمت منوچهري

حذف شد

سنقر و کلیایی

محمد ابراهيم محمدي

حذف شد

قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب

سيدفتح الله حسيني

حذف شد

کرمانشاه

سعيد حيدري

عبدالرضا مصري

محمد رزم

به مرحله دوم راه يافت

ابقا شد

حذف شد

کنگاور و بیستون

وحيد احمدي

حذف شد

بویراحمد و دنا

کهگیلویه وبویراحمد

غلام محمد زارعي

حذف شد

کهگیلویه و بهمئی

سيدعلي بزرگواري

حذف شد

گچساران

غلامرضا تاج گردون

ابقا شد

رامیان و آزادشهر

گلستان

رضا صابري

حذف شد

علی‌آباد کتول

رحمت الله نوروزي

حذف شد

کردکوی، بندرترکمن و بندرگز

محمدجواد نظري مهر

حذف شد

گرگان و آق‌قلا

سيدعلي طاهري

عيسي امامي

حذف شد

 به مرحله دوم راه يافت

گنبد کاووس

سليمان عباسي

حذف شد

مینودشت و کلاله

عبدالکريم رجبي

حذف شد

آستارا

گيلان

صفر نعيمي زر

حذف شد

آستانه اشرفیه

محمدحسين قرباني

ابقا شد

انزلی

حسن خسته بند

ابقا شد

تالش، رضوانشهر و ماسال

محمود شکری

ابقا شد

رشت

حسين تاميني ليچاني

غلامعلي جعفرزاده

جبار کوچکي نژاد

حذف شد

ابقا شد

به مرحله دوم راه يافت

رودبار

عطاء الله حکيمي

حذف شد

رودسر و املش

محمدمهدي رهبري

حذف شد

صومعه‌سرا

حميدرضا خصوصي

حذف شد

فومن

ناصر آشوري

حذف شد

لاهیجان و سیاهکل

ايرج نديمي

حذف شد

لنگرود

مهرداد بائوج لاهوتی

ابقا شد

الیگودرز

لرستان

محمدتقي توکلي

حذف شد

بروجرد

علاء الدين بروجردي

بهرام بيرانوند

به مرحله دوم راه يافت

حذف شد

پلدختر

علي کائيدي

حذف شد

خرم آباد

ايرج عبدي

ابراهيم آقامحمدي

حذف شد

حذف شد

درود و ازنا

عباس قائد رحمت

حذف شد

سلسله و دلفان

حجت الله خدايي سوري

حذف شد

کوهدشت

الله يار ملکشاهي

ابقا شد

آمل و لاهیجان

مازندران

عزت الله یوسفیان ملا

ابقا شد

بابل

علي اکبر ناصري

حسين نيازآذري

حذف شد

به مرحله دوم راه يافت.

بابلسر و فریدونکنار

مقداد نجف نژاد

حذف شد

رامسر، تنکابن، عباس‌آباد

شمس‌الله شریعت‌نژاد

ابقا شد

ساری

سيدرمضان شجاعي کياسري

محمد دامادي

حذف شد

ابقا شد

قائمشهر، سوادکوه و جویبار

سيدهادي حسيني

کمال علي پور

حذف شد

به مرحله دوم راه يافت.

نکا، بهشهر و گلوگاه

احمدعلي مقيمي

حذف شد

نوشهر و چالوس

قاسم احمدي لاشکي

ابقا شد

نور و محمود‌آباد

عبدالوحيد فياضي

حذف شد

اراک، کمیجان و خنداب

مرکزي

عباس رجايي

محمد حسين آصفري

حذف شد

ابقا شد

تفرش، آشتیان و فراهان

عباس صلاحي

حذف شد

خمین

محمد ابراهيم رضايي

ابقا شد

دلیجان و محلات

علیرضا سلیمی

ابقا شد

ساوه و زرندیه

شهلا میرگلوبیات

به مرحله دوم راه يافت.

شازند

قاسم عزيزي

حذف شد

بندر لنگه، بستک، پارسیان

هرمزگان

احمد جباري

به مرحله دوم راه يافت

بندرعباس، هرمز، قشم، ابوموسی

محمد آشوري تازياني

منصور آرامي

ابوالقاسم جراره

ابقا شد

حذف شد

حذف شد

میناب، جاسک و سیریک

سيدعبدالکريم هاشمي

حذف شد

اسدآباد

همدان

بهروز نعمتي

ابقا شد (از حوزه تهران)

بهار و کبودرآهنگ

محمدعلی پورمختار

ابقا شد

تویسرکان

کاظم سليمي

حذف شد

رزن

عطالله سلطاني صبور

به مرحله دوم راه يافت.

ملاير

علي نعمت چاردولي

احمد آريايي نژاد

حذف شد

حذف شد

نهاوند

مهدي سنايي

حذف شد

همدان

امير خجسته

ابراهيم کارخانه

ابقا شد

حذف شد

اردکان

يزد

محمدرضا تابش

ابقا شد

تفت و میبد

سيدجلال يحيي زاده

حذف شد (درگذشت)

طبس

محمدعلي عبدالله زاده

حذف شد

مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم

عباس زارع زاده مهريزي

حذف شد

یزد و صدوق

محمدصالح جوکار

حذف شد

زرتشتيان

اقليت هاي مذهبي

اسفنديار بختياري

ابقا شد

کليميان

سيامک مره صدق

ابقا شد

ارامنه شمال

کارن خانلري

ابقا شد

ارامنه جنوب

روبرت بگلريان

حذف شد

آشوري کلداني

يوناتن بت کليا

ابقا شد





رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)

در نمایشگاه خودروی تهران (در غرفه سیتروئن و سایپا) خودروی سیتروئن c4 به عنوان خودروی جدید ساپیا  در معرض دید بازدیدکنندگان  قرار گرفت.


رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)


یکی از مدیران ارشد پژو – سیروئن در همایش دستاوردهای صنعت خودروی ایران که در تهران برگزار شد از همکاری شرکت سیتروئن با شرکت سایپا خبر داده بود و لذا در همین راستا نیز در نمایشگاه  توانمندی های خودروی تهران خودروی c4 با 2 نوع هاچ بک و صندوق دار در معرض دید عموم قرار گرفت.


رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)

مسئول غرفه سیتروئن - سایپا در مورد چگونگی شرایط فروش خودروی c4 گفت: پیش فروش این خودرو به احتمال زیاد از اواسط سال آینده آغاز شده و بنا است تا در اواخر سال 95 این خودرو به مشتریان تحویل شود.

وی قیمت این خودرو را حدود  105 میلیون تومان ذکر کرد.
شرکت سیتروئن همواره یکی از شرکای  شرکت ساپیا بود که در راستای این همکاری خودروی زانتیا مدت ها توسط سایپا در ایران تولید و عرضه شد و حال به نظر می رسد که خودروی سیتروئن c4 بناست تا جای زانتیا را در بازار به خود اختصاص دهند.

رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)

رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)
رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)
رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)
رونمایی ازخودروی جدید فرانسوی ساپیا (+عکس)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار