در جلسه تنظيم بازار مطرح شد؛
تابناک تهران - مدتهاست که موضوع میوه‌های قاچاق در تهران در تمرکز افکار عمومی قرار دارد. در این میان نزدیکی به ایام نوروز و مصرف بالای میوه در بازار باعث شده که سودجویان در انتظار فرصتی برای کسب سود و سوء استفاده از ناهماهنگی های قانونی و تشکیلاتی موجود در تهران هستند و ضرر همه این مسایل به جیب مصرف کننده خواهد رفت.
کد خبر: ۱۸۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 28 February 2016
نشست كميته تنظيم بازار استان تهران با توجه به تخلفات ميدان مركزي ميوه و تره بار به رياست كرمي معاون اقتصادی استانداري تهران و باحضور اعضاي كميته تنطيم بازار برگزار شد.

به گزارش تابناک تهران، رسيدگي به تخلفات ميوه و تره بار از جمله فعاليت خارج از حريم و اشغال معابر عمومي،رعايت نكردن ساعت كار،عدم درج قيمت ،ناخالص فروشي،عدم صدور فاكتور،فروش ميوه قاچاق،دريافت زيرچوبي و فعاليت دلالان از جمله مسايلي بود كه در اين نشست مورد بررسي اعضا قرار گرفت.

كشف 50 تن ميوه قاچاق 

در اين نشست نماينده  بازرسي و نظارت اتاق اصناف با ارائه گزارشي از تخلفات ميدان مركزي ميوه و تره بار گفت:‌عدم صدور فاكتور نسبت به گذشته رشد داشته است و فروشندگان ميوه قاچاق به شكل ويتريني فعاليت مي كنند و از طريق انبارهايي بيرون از ميدان ميوه و تره بار كالاها را به فروش مي رسانند.

وي ادامه داد:‌در چند ماه اخير حدود 50 تن انواع كالاي قاچاق از جمله سيرچيني،ليموترش ونارنگي پاكستاني،سيب آمريكايي و فرانسوي،گلابي و انگور چيني،آلوي آفريقايي و آواكادوي تركيه اي به ارزش 3 ميليارد و 566 ميليون ريال كشف شده است و 53 پرونده قاچاق تشكيل شده است.

براساس گزارش ارايه شده در جلسه تنظيم بازار استان تهران،اخيرا 3 هزار نوع  از انواع مواد محترقه به ارزش 18 ميليون ريال در ميدان ميوه و تره بار كشف شده است.

در اين جلسه ،انجام 257 گشت مشترك با همكاري تعزيرات و كشف 22 تن محموله نارنگي پاكستاني از جمله اقدامات انجام شده گزارش شد.

جاي خالي كارت بهداشت در حجره هاي ميدان

در ادامه نشست نماينده بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به استقرار كانكس مركز بهداشت در ميدان مركزي ميوه و تره بار گفت:‌حدود 1060 حجره در ميدان ميوه و تره بار مستقر است و رسيدگي به شكايت ها از طريق سامانه 1490 انجام مي شود.

وي با اشاره به عدم همكاري حجره داران ميدان  براي بهسازي حجره ها براساس شاخص هاي بهداشتي تصريح كرد: لايروبي فاضلاب ها يكي از نيازهاي اساسي در ميدان ميوه و تره بار مركز است كه انجام آن نيازمند همكاري غرفه داران است.

براساس گزارش بهداشت،همه غرفه داران براساس اعلام قبلي بايد كارت بهداشت داشته باشند.

كشف 7 كانتينر موز قاچاق به مقصد تهران

در ادامه نشست، دبير كميسيون قاچاق كالا وارز با اشاره به آغاز طرح تشديد برخورد با ميوه قاچاق از بهمن ماه امسال گفت:‌ در اقدامات انجام شده تاكنون حدود 73 انبار دپوي كالاي قاچاق در اطراف تهران و در البرز،سمنان و استان مركزي شناسايي شده اند.

پور احمدنژاد عنوان كرد:‌ براساس قانون كار امحاي ميوه هاي قاچاق در دستور كار است و گمان نشود كه ميوه هاي كشف شده دوباره به بازار باز مي گردند.

وي ادامه داد:‌حدود 4 محموله بسيار بزرگ ميوه قاچاق در زاهدان،سيستان و بلوچستان،همدان و كرمانشاه به مقصد تهران كشف شده است كه 50 تن از آن نارنگي پاكستاني و 7 كانتينر موز را شامل مي شود.

در ادامه نشست رييس اتحاديه ميوه و سبزي شهر تهران با اشاره به مشكل خالص فروشي و زير چوبي در ميدان مركزي ميوه و تره بار گفت:‌حضور ماموران در ميدان ضرورت دارد و به نفع صنف ميوه فروشان است.

مهاجران افزود: نا امني در ميدان ميوه و تره بار موجب رنج صنف شده و بر بازار سطح شهر اثر گذار است.

نماينده سازمان فروش اموال تمليكي نيز در ادامه با اشاره به اجراي عمليات امحاي ميوه هاي قاچاق گفت:‌اگر قانون اجرا شود خيلي از مشكلات رفع مي شود.

لزوم كارشناسي ميوه هاي قاچاق قبل از امحاء

در ادامه رييس تعزيرات استان تهران با تاكيد بر اهميت كارشناسي كالاهاي قاچاق كشف شده قبل از امحاء عنوان كرد:‌ لازم است در اجراي عمليات امحاء بيش از يك رويت ظاهري،كار كارشناسي كالاي قاچاق انجام شود و به صرف اينكه يك كالايي قاچاق عنوان شده مساوي با عدم امكان مصرف نيست.

در ادامه، محمودي، رييس اتحاديه بارفروشان ميدان ميوه و تره بار بر برخورد با علت قاچاق و ممانعت از ورود كالاي قاچاق از مرزها تاكيد كرد و افزود:‌فروشندگان ميوه قاچاق كالاي خود را در سطح شهر تهران پخش مي كنند و در ميدان كمتر ديده مي شود.

در پايان نشست،كرمي معاون استاندار با اشاره به لزوم برگزاري منظم جلسات تنظيم بازار گفت:‌جلسات تنظيم بازار به منظور نظم بخشي به وضعيت ميدان ميوه و تره بار است و موضوعات اختلافي ميان اتحاديه،سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان و ساير موضوعات در كميسيون نظارت رسيدگي مي شود.

وي ادامه داد:‌لازم است مصوبات پيشين جلسات تنظيم بازار بررسي و آسيب شناسي شوند تا مشخص شود چه مرجعي تا كنون به مسئوليت هاي خود رسيدگي نكرده است.

كرمي بر لزوم تبعيت از قانون و تطبيق همه تصميم گيري ها بر مبناي قانون تاكيد كرد.

گزارش از مرضیه محمدی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مردی ار جنس خاک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
با سلام
خودتون مسخره نکنید همه میدونن مشکل از کجاست
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
خون خودتو كثيف نكن داداش.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار