فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه آمار شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه در حال افزایش است، افزود: شهدای مدافع حرم آگاهانه پای در میدان عمل می گذارند.
کد خبر: ۱۷۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 08 February 2016
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه آمار شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه در حال افزایش است، افزود: شهدای مدافع حرم آگاهانه پای در میدان عمل می گذارند.

به گزارش ایرنا، سردار مهدی فرجی شامگاه یکشنبه در یادواره 13 شهید پایگاه شهید دستغیب کنگاور و شهدای مدافع حرم که در مسجد خاتم النبیاء (ص) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر افرادی که در غرب کشور در زمان جنگ تحمیلی به جبهه اعزام می شدند، در مسجد خاتم الانبیا (ص) کنگاور به اقامه نماز می پرداختند و امروز همچنان فضای جنگ و جبهه در این مسجد معطر است.

وی با اشاره به اینکه با خیلی از شهدا مانند شهید چیت ساز و شهید ابراهیمی در این مسجد (خاتم الانبیا) خاطره دارد، اضافه کرد: مردم همدان نسبت به مردم کنگاور ارادت قلبی و مراوده خاصی دارند.

این فرمانده سپاه با اشاره به شهادت 397 نفر در کمتر از چند ساعت در پادگان ابوذر سرپل ذهاب بیان کرد: بمباران این پادپگان باعث نشد نیروهای ما صحنه را ترک کنند و این درس بزرگی برای جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش بارز شهید همدانی در مدیریت جبهه مقاومت سوریه خاطرنشان کرد: سردار همدانی هیچ گاه، کارهایش را به نام خودش تمام نکرده و به نام دیگران انجام می داد.

سردار فرجی با بیان اینکه سردار همدانی با تشکیل بسیج مردمی در سوریه و کارهای ابتکاری توانست در برابر گروه های تکفیری بایستد، اظهار کرد: روز اولی که ماموریت سوریه به سردار همدانی ابلاغ شد، تنها 50 تا 60 نیرو به ایشان ملحق شدند، اما سه سال و نیم بعد و تا زمان شهادتش، بیش از 145 هزار نیرو تربیت کرده بود که بخشی از آن ها تا پیش از این اسلحه به دست در برابر دولت سوریه ایستاده بودند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: سردار همدانی می گفت روزی که مأموریت سوریه به من ابلاغ شد برخی از دوستان به من گفتند که سرنوشت سوریه و بشار اسد مشخص است و احتمال پیروزی ضعیف است و آبرویت را باید در این نبرد بگذاری و توصیه به نرفتن می کردند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان افزود: امروز نسل جوانی که اعتماد نمی کردیم کار به دستشان بسپاریم؛ نظام جمهوری اسلامی را در سوریه سربلند کرده و غریبانه و مظلومانه جنگیدند.

این فرمانده جنگ خاطرنشان کرد: این نسل جدید و جوانانی که به مجموعه بسیج و سپاه پیوسته اند؛ چیزی کمتر از نسل دفاع مقدس نداشته و گاه از نظر مهارت و آموزش قویتر هستند.

سردار فرجی با بیان دلایل کمک به جبهه مقاومت سوریه تاکید کرد: امروز 70 کشور جهان به داعش کمک می کنند و ما نیز وظیفه داریم؛ این ملت رنجدیده حتی با کمک های کم مالی یاری دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم نه از روی احساسات و اجبار که داوطلبانه و با آگاهی، شناخت و اصرار فراوان راهی جبهه مقاومت سوریه شدند، ابراز کرد: اینکه برخی می گویند مدافعان حرم برای اعزام به سوریه، پول گرفته اند، تصوری غلط و جفا در حق شهداست.

وی گفت: شهید مجتبی کرمی، شهید مدافع حرم بود که نمره تیراندازی اش بالای 95 بود و داوطلبانه راهی سوریه شد و این شهید مانند چهار شهید دیگر مدافع حرم کشور، یک دختر سه ساله به نام ریحانه دارد و آخرین لحظات پیش از اعزام با او صحبت کرد.

فرجی بیان کرد: شهید مجید صانعی موفق نیز یک بسیجی غیرموظف بود که برای اعزام، بسیار پیگیری کرد و فرزند کوچکی به نام محمد طه دارد و هر بار از ما سراغ پدر را می گیرد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهید محسن فانوسی نیز 13 سال در کردستان خدمت کرده و سابقه مبارزه با پژاک و پ.ک.ک را داشت، اما احساس مسئولیت کرد که باید مدافع حرم شود.

فرجی گفت: این شهید بزرگوار، متخصص تخریب بود و تله های انفجاری داعش را بر ضد خودشان بکار می گرفت و او نیز دو فرزند هفت و یک و نیم ساله دارد، اما داوطلبانه از زندگی دل کند و رفت.

وی بیان کرد: ما شرایط بسیار سختی را برای داوطلبان قرار داده و فرزندان و برادران شهدا و تک فرزندان را اعزام نمی کنیم، اما شهید سید میلاد مصطفوی که مادر خود را از دست داده بود با اصرار، پدرش را آورده و از ما رضایت گرفت.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود آورده که من هزینه انتقال 10 رزمنده برای سوریه را تقبل می کنم و اگر شهید شدم نیز بنیاد شهید هر چه می خواهد به خانواده ما بدهد را به سایر خانواده هایی که مشکل دارند بدهد.

در پایان این مراسم رئیس خانه مداحان کشور محسن طاهری با بیان اشعاری در خصوص شهدای مدافع حرم به روضه خوانی و مداحی پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار