وزیر راه و شهرسازی میزان سفرهای نوروزی را بسیار گسترده اعلام کرد و گفت: روز گذشته قرارداد تامین دوربین های مورد نیاز جاده ها امضا شد و براساس آن طی دو سال آینده 1880 دوربین به تعداد دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در جاده ها اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 31 March 2015
1880 دوربین تا دوسال آینده درجاده های کشور نصب می شود به گزارش تابناک یرد، عباس آخوندی گفت: تعداد خودروهایی که در کشور در حال تردد هستند رشد فوق العاده ای داشته است به گونه ای که از یک میلیون و دویست هزار دستگاه در اول انقلاب به 17 میلیون دستگاه در حال حاضر رسیده و این رقم در دو دهه آینده به 50 میلیون دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: 75 درصد ترافیک کشور در 34 هزار کیلومتر شریان اصلی جریان دارد و تلاش ما این است که دستکم در هر 20 کیلومتر یک دوربین نصب کنیم که بتواند سرعت لحظه ای و سرعت متوسط بین دو دوربین وهمچنین تجاوز به خط ممتد و تغییر خط را ثبت کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این کار از نظر فناوری اطلاعات یک کار بزرگی به شمار می رود که از چابهار تا سرخس و از شرق تا غرب ایران را پوشش داده است و تخلفات رانندگی را در لحظه ثبت و ارسال می کند تا بدین طریق رفتارهای پر خطر را در جاده ها کنترل کنیم.

به گفته وی تاکنون حدود 5/5 میلیون مسافر نوروزی از شبکه زمینی در بخش عمومی استفاده کرده اند که حدود یک میلیون و 260 هزار مسافر در حوزه ریلی و 2 میلیون و 100 هزار مسافر در حوزه هوایی داشته ایم که با توجه به آمار سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است.

وی حجم مسافرت در شبکه حمل و نقل عمومی را بسیار گسترده خواند و اظهارداشت : همکاران ما در سالجاری تلاش کردند تا مسیرهایی را که در سال گذشته در آنها راهبندان داشتیم روان کنند.

به گفته آخوندی سال گذشته مسیرهای شمالی در بخش جاده کرج و چالوس، جاده هراز و فیروزکوه توقف های طولانی داشتند که با 4 خطه شدن بخش اعظم جاده فیروزکوه به سمت قائم شهر، این مسیر روان تر شد و درمسیر قزوین به رشت نیز با بازگشایی مسیر منجیل ترافیک از شهر خارج شد و بار ترافیکی این مسیر نیز روان شد در مسیر جاده چالوس نیز یک تونل و پل جدید برای روان شدن این مسیر به بهره برداری رسید.

آخوندی درباره مسکن نیز گفت: براساس آیین نامه ای که به تصویب هیئت وزیران رسیده همه مراحل پیش فروش مسکن تعیین تکلیف شده است .

به گفته وی بخش عمده تخلفات در حوزه پیش فروش مسکن بوده ، افرادی خانه ها را پیش فروش می کردند ولی برخی سازنده ها به تعهدات خود عمل نمی کردند و خریدار خسارت می دید.

وزیر راه و شهرسازی درمورد رفع مشکل پرداخت پول پیش خرید که بیشترین مشکل را دراین زمینه داشت گفت: الگویی که ما پیش بینی کرده ایم در اکثر کشورهای دنیا انجام می شود و آن اینکه یک حساب امانی در نزد بانک باز می شود که پول پیش خرید مسکن در این حساب واریز می شود.

وی افزود: با این حساب، بانک باید بر ساخت و ساز به عنوان امین خریدار نظارت می کند و براساس پیشرفت کار پرداخت ها را به تدریج انجام می دهد که این ساز و کار اصلی است و تا کنون مدل آن را در ایران نداشتیم.

آخوندی درباره توقف صدور شناسنامه ساختمان نیز گفت: شناسنامه ملک به گونه ای طراحی شده که شاید بیش از صد داده در آن وجود دارد که در طول زمان تغییر پیدا می کنند در حالی که حدود ثابت است.

وی افزود: آنچه در دنیا معمول است، یک مهندس به نام مهندس بازرس از طرف خریدار ملک را به هنگام خرید بازرسی می کند و اطلاعات به روز از مشخصات ملک را می گیرد، ما هم تعریف شناسنامه ملکی را در دستور کار داریم و فکر می کنم در اردیبهشت ابلاغ شود.

وزیر مسکن و شهرسازی از تراکم فروشی به عنوان ریشه اصلی سوداگری در بخش معاملات و ساختمان در کشور با عنوان شهر فروشی یاد کرد و گفت: ما تا حدی در بحث انضباط شهری موفق شدیم ولی متاسفانه بخش عمده ای از شهرهای کشور در گذشته آلوده به تراکم فروشی شده اند.

وی در خصوص مسکن مهر نیز گفت: در این حوزه ما دو کار انجام دادیم، یکی اتمام واحدهای موجود که پیشرفت بسیار خوبی در سال گذشته داشتیم و دنبال این هستم که سند ملکی به مردم بدهیم.

وی افزود: در سال گذشته حدود 450 هزار واحد مسکونی را نقل و انتقال سند و فروش اقساطی کامل کردیم، امسال هم در حال برنامه ریزی هستیم تا چیزی حدود 450 هزار واحد مسکونی را بتوانیم فروش اقساطی کامل کنیم.

وی افزود: با این دو فروش اقساطی نزدیک به یک میلیون و 900 تا 2 میلیون واحد مسکونی از مجموعه مسکن مهر به اتمام می رسد و حدود 200 هزار واحد باقی می ماند که باید در سال 95 تمام شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نکته بعدی در مورد خدمات زیربنایی شامل آب، برق، فاضلاب و سیستم گاز مسکن مهر است که در بسیاری از مناطق حل شده و بعد مجموعه مدارس، بیمارستانها، مساجد و بازار است که ما در سال گذشته بیش از 250 واحد مدرسه را شروع کردیم.

وی با اشاره به سقف وام خرید مسکن گفت: پیشنهاد ما این است که باید یک سیاست کلان در مورد حوزه مالی مسکن داشته باشیم که بتواند رفتار خرد خانوار را برای خانه دار شدن تنظیم کند.

وزیر مسکن و شهر سازی گفت: یکی از انتقادهای ما به مسکن مهر این بود که این مسکن برای طبقات پایین در نظر گرفته شده بود ولی در عمل چون افراد پول پرداخت می کردند، نمی توانست مسئله آنها را حل کند و بیشتر برای طبقات متوسط مناسب بود.

به گزارش ایرنا،به گفته آخوندی وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرده است که سالی حدود 100 هزار تا 125 هزار واحد مسکونی برای این طبقات توسط کمیته امداد امام، بنیاد مسکن، سازمان تامین اجتماعی ساخته شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار