همکلاسی‌های نوجوان عربستانی که در حمله داعش به مسجد امام رضا(ع) به شهادت رسید، یاد او را در کلاس گرامی داشتند.
کد خبر: ۱۷۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 04 February 2016
همکلاسی‌های نوجوان عربستانی که در حمله داعش به مسجد امام رضا(ع) به شهادت رسید، یاد او را در کلاس گرامی داشتند.

به گزارش ايلام بيدار به نقل از ابنا، دانش آموزان مدرسه متوسطه الاحساء واقع در شرق عربستان امروز درحالی در سر کلاس‌های درس حاضر شدند که یکی از همکلاسی‌های آنها در جریان حمله تروریستی به مسجد امام رضا(ع) به شهادت رسید و صندلی وی برای همیشه خالی ماند.

«محمد الممتن» یکی از پنج نمازگزاری بود که در حمله تروریستی روز جمعه داعش زخمی و مدتی بعد به شهادت رسید.
همکلاسی‌های این نوجوان عربستانی امروز با قرار دادن عکس و گل بر روی نیمکت وی در کلاس یاد او را گرامی داشتند.
شاهدان عینی درباره انفجار تروریستی انجام شده در مسجد امام رضا(ع) در منطقه الاحساء گفتند که یک فرد سعودی با سلاح مسلسل خود اقدام به تیراندازی به سمت نمازگزاران کردند، اعضای حاضر در مسجد بلافاصله بعد از شنیدن صدای تیراندازی‌ها، بر اساس طرح امنیتی خود در مسجد را بستند.

این فرد سعودی بعد از آغاز تیراندازی سعی داشت وارد مسجد شود اما با در بسته مواجه شد، به همین علت بلافاصله خود را در نزدیکی در منفجر کرد و به این ترتیب در از بین رفت. در ادامه یک فرد سعودی دیگر از خیابان از فاصله‌ای دورتر اقدام به شلیک به سمت مسجد کرد. در مرحله بعد یک فرد سعودی دیگر وارد مسجد شده و در حالت روانی بدی اقدام به تیراندازی بی‌هدف در مسجد کرد. وی در ادامه سعی کرد کمربند انفجاری خود را منفجر کند، اما به علت اشکالی که در کمربند ایجاد شده بود، این انفجار حاصل نشد و حاضران در مسجد وی را دستگیر کردند.
این منابع ادامه‌ دادند که با تأخیر در رسیدن خودروهای امداد و آمبولانس‌ها به منطقه حادثه، نمازگزاران از طریق خودروهای خود اقدام به انتقال زخمی‌های حادثه به بیمارستان‌ها کردند. بعد از حدود 40 دقیقه گشتی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی وارد منطقه شدند تا فرد سعودی بازداشت‌شده را از نمازگزاران تحویل بگیرند. درحالی‌که نمازگزاران نسبت به ناکامی و شکست دولت سعودی در حمایت از آنها و ادامه تحریک به قتل آنها اعتراض داشتند، نظامیان سعودی با شلیک تیر هوایی اقدام به متفرق کردن جمعیت خشمگین از برابر مسجد کردند.



منبع:ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار