رئیس فدراسیون ووشو ایران:
رئیس فدراسیون ووشو ایران گفت: احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی ووشو ایران وجود دارد.
کد خبر: ۱۷۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 02 February 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی علی نژاد در پایان مسابقه های ووشو قهرمانی کشور در قم با بیان اینکه تلاش می کنیم که برای تیم ملی مربی چینی بگیریم، گفت: در این زمینه با انجمن ووشو کشور چین رایزنی هایی را انجام داده ایم ولی هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سطح مسابقه ها در این دوره بسیار خوب بود و شاهد ظهور چهره های جدیدی در این مسابقات بودیم، گفت: چهره های جدید را در این مسابقه ها شناسایی کردیم و به طور حتم نتیجه های آن را هم در اردوها و مسابقه های تیم ملی که در سال آتی داریم، مشاهده می کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو ایران خاطرنشان کرد: نفرات اول تا سوم در دو بخش ساندا و تالو در این دوره از مسابقه ها به اردوی تیم ملی کشور دعوت می شوند. 

وی با بیان اینکه ووشو ایران از سال 2009 میلادی تاکنون توانسته است که سه دوره متوالی نایب قهرمان جهان شود، تصریح کرد: فدراسیونی که دراین مدت زمانی بتواند خودش را در این سطح نگه دارد، نشاندهنده آن است که عملکرد خوبی را داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه همگانی نیز عملکرد قابل قبولی داشته ایم، خاطرنشان کرد: در این رشته در حال تکمیل زیرساخت ها هستیم و الحمدالله یکی از فدراسیون های فعال و قوی فدراسیون جهانی ووشو هستیم. 

علی نژاد، با بیان اینکه حدود 200 هزار تن به صورت غیررسمی در این رشته در سطح کشور فعالیت می کنند، اعلام کرد: 50 هزار تن در زنان و مردان به صورت رسمی در این رشته بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه رسانه ها حمایت خوبی از این رشته دارند، گفت: شاهد بودیم که شبکه سوم سیما نیز در ساعت مناسبی اقدام به بخش این مسابقه ها کرد، ولی گمان می کنم حامیان مالی (اسپانسرها) به این رشته کم لطفی می کنند، ان شاءالله با توجه به این فضای خوبی که رسانه ملی برای این رشته ایجاد کرده است، شاهد حضور حامیان مالی خوبی در این رشته باشیم.

وی با بیان اینکه چند هفته از مسابقه های باشگاهی لیگ ووشو باقی مانده است، اعلام کرد: تا پایان سال جاری نیز مسابقه های جوانان را در بخش مردان در شاهرود (استان سمنان) و در بخش زنان در تهران برگزار می کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو ایران خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آینده نیز اردوهای تیم ملی برای شرکت در مسابقه های جهانی جوانان در بلغارستان و مسابقه های آسیایی بزرگسالان در تایوان تشکیل می شود. 

وی در رابطه با میزبانی استان قم در این رقابت ها گفت: میزبانی قم دراین دوره فوق العاده بود و از میزبانی این استان به طور کامل راضی هستیم و از مدیرکل و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و هیات ووشو استان قم که در این رابطه زحمت های بسیاری را کشیدند، سپاسگزاری می کنم.

وی همچنین در رابطه با میزبانی دوره آینده این مسابقه ها گفت: در ابتدای سال آینده زمان میزبانی مسابقات را اعلام می کنیم و استان هایی که درخواست میزبانی را بدهند مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند و سپس تصمیم گیری می شود. 

بیست و دومین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان مردان کشور و انتخابی تیم ملی با قهرمانی تیم استان خراسان رضوی در دو بخش تالو و ساندا پایان یافت؛ این مسابقه ها به مدت سه روز با حضور 196 تن در بخش ساندا و 77 تن در بخش تالو با حضور تمام استان های کشور در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد. 

«ووشو» ورزش رزمی ملی چین است که مرکب از دو کلمه «وو» و «شو» به معنی هنر رزم است؛ هنر رزمی ووشو در مسابقه ها در دو بخش «تالو» (اجرای فرم) و «ساندا» (مبارزه) ارائه می شود و این رشته دارای تشکیلات معتبر و منظم جهانی با علامت اختصاری IWUF است که در کشور چین قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار